Friday, May 11, 2012

AMBIGA TRAUMA BILA TENGOK BURGER?


Apa kecoh-kecoh ni Ambiga?

Kawan-kawan mungkin masih ingat, sebelum ini aku pernah cadangkan supaya kita berhimpun depan rumah Ambiga untuk membantah perhimpunan Bersih.

Dan kini aku cukup gembira bila ada NGO yang terima cadangan tu dan berani berhimpun depan rumah Ambiga.

Tahniah kepada IKHLAS (Pertubuhan Ikatan Usahawan Kecil dan Sederhana) kerana berjaya buat Ambiga trauma!!



Sekumpulan peniaga sekitar bandar Kuala Lumpur diterajui IKHLAS 'menerjah' rumah Ambiga di Bukit Damansara dengan membuka gerai burger tersebut mulai jam 2 petang dan beredar kira-kira sejam kemudiannya.

Pengerusinya, Mohd. Ridzuan Abdullah berkata, Ikhlas memberi masa dua minggu kepada Ambiga untuk menjawab semua tuntutan yang dibuat para peniaga dan mengemukakan permohonan maaf.

Katanya, jika pihak Ambiga gagal untuk memenuhi permintaan tersebut, bantahan yang bakal melibatkan lebih ramai peniaga akan diadakan di hadapan dan sepanjang laluan menuju ke rumah bekas Presiden Majlis Peguam itu.

Tegasnya, Ikhlas mahu Ambiga merasai bagaimana sukarnya untuk menjalankan aktiviti harian apabila bantahan dan perhimpunan diadakan di hadapan rumahnya sendiri.

"Kita mahu beliau rasa bagaimana sukarnya untuk keluar rumah, menghantar anak ke sekolah ataupun terlibat dengan kecemasan apabila laluan dihalang dengan peserta perhimpunan."

"Hari ini baru permulaan, kalau beliau masih tidak mahu bertanggungjawab, kita akan himpunkan lebih ramai peniaga di hadapan rumahnya," tegasnya.

Dan apa pula respon Ambiga?

Pengerusi bersama Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH), Datuk S Ambiga menganggap tindakan sekumpulan peniaga yang mengadakan protes dengan membuka gerai burger di hadapan rumahnya petang ini sebagai perbuatan tidak matang.

"Tindakan ini adalah perbuatan yang tidak matang. Adakah patut duduk di luar rumah orang seperti ini?"

Ambiga oh Ambiga... Siapa yang sebenarnya tak matang?

Lihat kenyataan Ambiga sebelum ini...

"Kita tak perlu minta izin dari DBKL untuk gunakan Dataran Merdeka kerana Dataran Merdeka adalah milik rakyat, bukannya milik DBKL."
  
Kalau Dataran Merdeka milik rakyat, jalan depan rumah kau juga milik rakyat!

Jadi kalau tak salah untuk kau berhimpun di Dataran Merdeka walaupun dilarang oleh DBKL, maka tak salah juga untuk para peniaga ini membuka gerai burger di hadapan rumah kau!

Oooh, kau menyusahkan DBKL takpa, tapi bila kau susah sikit terus terpekik terlolong macam kera hilang anak... Ini baru himpun sejam, kalau satu hari macam yang Ambiga buat di Dataran Merdeka, macam mana pula agaknya Ambiga meroyan?

Sekurang-kurangnya mereka ni tak ganas macam perusuh di perhimpunan Bersih.

Ada tak kereta kau kena pecah? Takda!!

Ada orang tak merempuh masuk rumah kau? Takda!!

Ada tak kau dan ahli keluarga kena pukul? Takda!!

Jadi perhimpunan ni jelas lebih aman dari perhimpunan Bersih yang kau bangga-banggakan sangat tu.

Ooooh, kalau kau buat takpa, tapi bila orang lain buat, tak boleh? Nampak sangat sikap hipokrit kau!!!

Apa kecoh-kecoh ni Ambiga?


3 comments:

  1. DASAR KELING PUKIMAK! TAK SEDAR DIRI! LEBIH BAIK KAU BERAMBUS DARI BUMI MELAYU, SIAL!!!!

    ReplyDelete
  2. Suatu pengajaran yang patut dilakukan pada dajal ini yang pentingkan diri sendiri. Lain kali baru lah dajal ini berfikir dua kali bila nak buat perhimpunan yang menyusahkan orang ramai.

    ReplyDelete
  3. buat depan rumah anuar n chegubard sama...

    ReplyDelete