Wednesday, May 16, 2012

KRONOLOGI PERHIMPUNAN HARAM BERSIH

Ni lagi satu video bagus punya... Boleh tengok sendiri kronologi perhimpunan Bersih.


Jelas nampak siapa yang buat provokasi... Dari malam sebelumnya perusuh dah provoke polis. Kereta polis kena kepung, lepas tu polis kena maki.

Esoknya sengaja rempuh halangan, lepas tu serang kereta polis dan juga wartawan.

Bila polis ambil tindakan, mereka kata polis ganas.

Siapa yang mulakan provokasi dengan maki dan halang kereta polis? Walaupun kena maki macam-macam, walaupun kereta kena halang dan kena tendang, polis tetap cool.

Siapa yang rempuh halangan? Perusuh atau polis? Kononnya datang untuk berhimpun secara aman tapi mengapa rempuh halangan? 

Baca balik kenyataan Ambiga ni.

Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih) akan meneruskan perhimpunan Bersih 3.0 esok tanpa melanggar sebarang peraturan yang ditetapkan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan pihak polis.


Pengerusi Bersama Bersih 2.0 Datuk Ambiga Sreenevasan berkata demikian sebagai respons kepada perintah menghalang penganjur Bersih 3.0 dan orang awam daripada berhimpun dan memasuki Dataran Merdeka esok yang dikeluarkan Mahkamah Majistret Kuala Lumpur.


Beliau juga menegaskan, Bersih 3.0 merupakan perhimpunan aman untuk menuntut pilihan raya bersih dan adil.

Oleh itu, Bersih 3.0 tidak akan bertolak ansur dengan pihak yang cuba melakukan provokasi dan huru-hara.

"Kita tegaskan Bersih 3.0 adalah perhimpunan yang aman jadi kita tidak akan bertolak ansur dengan mereka yang cuba menimbulkan kekecohan."

Sekarang ni siapa yang langgar peraturan? Perusuh atau polis?


Siapa yang cetuskan kekacauan? Perusuh atau polis?

Bila perusuh timbulkan kekecohan, mengapa Ambiga salahkan polis sedangkan pada awalnya Ambiga sendiri yang kata mereka akan patuh peraturan?

Apa kecoh-kecoh ni Ambiga?


No comments:

Post a Comment