Thursday, November 22, 2012

KALAU SAUDARA KITA SESAT, KITA DOAKAN DIA MUSNAH ATAU DOAKAN DIA DIBERI PETUNJUK?



Apa kecoh-kecoh ni PAS?

Aku cukup terkejut bila baca berita tentang PAS mengadakan solat hajat dan berdoa untuk Allah menjatuhkan bala dan memusnahkan UMNO.

Apa taknya, ahli-ahli UMNO adalah orang Islam, sama seperti ahli-ahli PAS.

Jadi, kalau PAS anggap orang UMNO dah tersilap jalan, mengapa sampai ke tahap mendoakan saudara sesama Islam musnah dan binasa? Mengapa tidak didoakan mereka diberi petunjuk?

Pada aku, mendoakan kesejahteraan sesama Islam jauh lebih mulia dari mendoakan kemusnahan mereka.

Untuk orang kafir macam Lim Guan Eng, PAS takda masalah mendoakan kesejahteraannya, sedangkan Lim Guan Eng dari DAP yang terang-terang menentang hudud, tapi bila sampai kat UMNO, parti yang selama ni dah banyak membantu mengembangkan syiar Islam, senang-senang je PAS doakan minta saudara sesama Islam dimusnahkan.

Mungkin orang-orang PAS lupa, dalam satu keluarga, ada yang sokong UMNO, ada yang sokong PAS. Bagi ahli PAS yang bapanya atau adik beradiknya atau anaknya orang UMNO, tergamak ke nak doakan kemusnahan ahli keluarga sendiri?

Contoh paling mudah, Khalid Samad adalah adik Datuk Shahrir Samad. Selamba je Khalid Samad nak doakan abang dia ditimpa bala ya?

Macam ni ke Islam ala PAS? Menggalakkan perpecahan dan perselisihan sesama ahli keluarga?

Patutpun ada kes orang PAS tak bagi anaknya kahwin anak orang UMNO, sebab orang UMNO ni kan kononnya murtad.

Eh, siapa kata ya? Tok Guru PAS sendiri yang cakap macam tu, jadi anak-anak buah yang tak berapa arif tentang agama pun ikut je lah telunjuk pemimpin!

Islam sepatutnya membawa kepada perpaduan, bukannya perpecahan!

Apa kecoh-kecoh ni PAS?

No comments:

Post a Comment