Friday, November 16, 2012

DAP TIPU PAS KE, PAS YANG TIPU AHLI?



Apa kecoh-kecoh ni PAS?

Semasa Muktamar PAS, Ketua Dewan Ulamanya, Harun Taib, dengan yakin telah mengumumkan bahawa hukum hudud telah diterima oleh semua parti dalam Pakatan Rakyat dan ianya akan dilaksanakan sekiranya Pakatan menang dalam PRU akan datang.

Pengumuman ini sudah tentunya disambut hangat oleh perwakilan PAS, dengan laungan takbir bergema di seluruh pelusuk dewan.

Tetapi yang hairannya, bila ditanya kepada DAP, DAP dengan lantang menafikan mereka pernah bersetuju untuk melaksanakan hudud walau dalam apa bentuk sekalipun.

DAP Hanya Terima Kedudukan Agama Islam, Bukan Hukum Hudud – Dr Tan Seng Giaw
Timbalan Pengerusi Kebangsaan DAP Dr Tan Seng Giaw berkata tidak tahu bagaimana boleh timbul isu hukum hudud dipersetujui pakatan pembangkang, sambil menegaskan DAP hanya menerima kedudukan agama Islam seperti mana termaktub dalam perlembagaan negara.
Beliau berkata persetujuan yang dicapai antara DAP dan PAS berkenaan pelaksanaan hukum hudud sekiranya pakatan pembangkang berjaya membentuk kerajaan nanti, adalah berdasarkan apa yang terkandung dalam Perlembagaan Malaysia.
“Itu banyak kali disebut Haji Hadi (Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang) dan kita ikut semangat isi kandungan perlembagaan (Malaysia) itu yang disebutkan…saya tak tahu macamana isu lain (hudud) boleh timbul,”.
Beliau berkata demikian kepada pemberita ketika ditemui selepas perasmian, Muktamar Tahunan PAS Kali Ke-58 di Pusat Tarbiyah Islamiah Kelantan di Kota Bharu, Jumaat.
Semalam Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Harun Taib berkata pakatan pembangkang secara umumnya bersetuju bahawa hukum hudud akan dilaksanakan sekiranya pembangkang berjaya membentuk kerajaan selepas pilihan pilihan raya umum ke-13.
Persoalannya sekarang, siapa yang tipu siapa?

Mungkinkah benar DAP telah memeterai perjanjian dengan PAS untuk menerima hudud tetapi sengaja dinafikan sehingga PRU selesai supaya mereka tidak kehilangan sokongan golongan bukan Islam?

Ataupun PAS sebenarnya yang cuba memperdayakan ahli-ahli mereka?

Selama ini PAS mendapat kritikan kuat bukan sahaja dari umat Islam secara umumnya malahan dari kalangan ahli-ahli mereka sendiri ekoran PAS didapati terlalu banyak beralah kepada DAP dan PKR, malah tidak berani untuk mempertahankan maruah Islam dek kerana desakan DAP dan PKR.

Jadi, kalau mereka membuat pengumuman gempar seperti ini, yang kononnya hudud telah diterima DAP dan PKR, sudah tentu ianya akan dapat mengembalikan keyakinan ahli bahawa pandangan PAS sebenarnya diterima oleh parti-parti lain dalam Pakatan, bahawa PAS ada pendirian dan mereka bukannya sekadar pak turut dalam Pakatan.

Malangnya, penafian DAP telah menghancurkan angan-angan manis para penyokong PAS.

Kesiaaaaannnn!!!

Memang sahlah PAS selama-lamanya jadi budak suruhan DAP dan PKR! Peranan PAS semata-mata nak memecahkan undi Melayu, lepas tu PAS akan terus disisihkan seperti biasa.

Apa kecoh-kecoh ni PAS?

No comments:

Post a Comment