Monday, March 18, 2013

SELEPAS NURUL IZZAH & TIAN CHUA, KINI DAP PULA PERLEKEH PASUKAN KESELAMATAN DI LAHAD DATU





Apa kecoh-kecoh ni DAP?

Selepas Tian Chua menggelar wira kita sebagai ‘mati katak’ & Nurul Izzah pula menyifatkan wira kita yang gugur di Lahad Datu dari Pasukan Gerakan Am & Special Branch sebagai tidak relevan dan patut dimansuhkan sahaja, kini tiba pula giliran DAP memperlekehkan kemampuan pasukan keselamatan kita.

Berikut adalah petikan artikel dari lidah rasmi DAP, The Rocket. Artikel sama turut disiarkan di portal pro pembangkang, Malaysian Insider.

Ops Daulat is taking too long!

The issue that I would like to highlight this time is the slowness of the operations that is going on on the ground.
It’s been over a month. The government’s Ops Daulat has deployed seven battalions to flush out the armed criminals.
One battalion can consist anywhere between several hundred to a thousand troops or individuals. So you can imagine seven battalions.
I wonder how difficult is it for our security forces to clear out 200 people from a village?

DAP dengan sinis memperlekehkan kemampuan pasukan keselamatan kita. DAP tanya, dengan 7 batalion ditempatkan di Sabah, mengapa susah sangat nak keluarkan 200 orang dari satu kampung?

DAP ingat pengganas Sulu tu semua dok setempat macam batang lidi dalam penyapu ke? Kalau dok berkumpul setempat, memanglah dah lama kena gempur. Tapi mereka sekarang dah berpecah-pecah dalam kumpulan kecil, 2 hingga 3 orang, dan dah menyelinap dalam hutan.

DAP ingat senang ke nak cari pengganas yang dah biasa perang gerila dan sedang bersembunyi dalam hutan? DAP ingat hutan kat Sabah tu kecik macam padang sekolah ke, 10 minit dah boleh jumpa semua pengganas Sulu tu?

Heiiiii DAP. Kalau tak tahu apa-apa, tolong duduk diam. Jangan suka sangat memperlekehkan pasukan keselamatan yang sedang berjuang demi agama, bangsa dan negara!

Apa kecoh-kecoh ni DAP?

2 comments:

  1. dasar komunis ... hati nya busuk. tau cakap saja.
    mau dihantar dap ke sana... suruh mereka cari pengganas itu . bodoh sungguh dap ni.....

    ReplyDelete
  2. Ini DAP lancau capkap banyak sahaja....mana ada cina DAP jadi askar..mereka cina DAP ini hanya cari kekayaan sahaja..mana nak pertahankan negara..patut kerajaan paksa anak cina jadi askar ..hantar mereka berperang..baru padan muka cina DAP ini

    ReplyDelete