Sunday, March 31, 2013

NURUL IZZAH CARI PUBLISITI MURAH SAMAN SPR



Apa kecoh-kecoh ni Nurul Izzah, anak kesayangan Anwar Ibrahim?

Baru-baru ni Nurul Izzah membuat permohonan semakan kehakiman untuk membatalkan 4,637 pengundi di Lembah Pantai.

Bila isu ini ditanya kepada Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Yusof, jawapannya mudah sahaja.

Nurul Izzah tak pernah bangkitkan isu ini dengan SPR sebelum ini!

SPR: Nurul Izzah tak maklum isu pengundi meragukan

Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Aziz Yusof berkata MP Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar tidak pernah memaklumkan kepada pihaknya berhubung senarai lebih 4,600 pemilih yang didakwa meragukan dalam kawasan parliman terbabit.

Abdul Aziz dalam satu wawancara disiarkan akhbar Mingguan Malaysia hari ini berkata tiada sebarang daftar pemilih atau surat pernah dihantar oleh Nurul kepada SPR.

"Saya telah semak, tiada sebarang daftar pemilih atau surat dihantar kepada SPR," katanya, mengulas mengenai permohonan semakan kehakiman yang difailkan Nurul Izzah untuk membatalkan sebanyak 4,637 pengundi.

Nurul Izzah dalam dokumen permohonan semakan kehakiman yang difailkan itu mahu membatalkan sebanyak 4,637 nama pengundi yang didakwa meragukan dalam Rang Daftar Pemilih dalam kawasan parlimennya.

Ia melibatkan Rang Daftar Pemilih Induk (RDPI) dan Rang Daftar Pemilih Tambahan suku kedua 2012.

Mengulas lanjut, Aziz meragui tindakan PKR yang dianggap membuat dakwaan tidak tepat tanpa merujuk pihaknya terlebih dahulu.

"Sepatutnya kalau betul mereka ikhlas mahu bersihkan daftar pemilih, datanglah ke SPR, bawa senarai daftar pemilih yang didakwa meragukan itu supaya SPR boleh semak.

'Ini tidak, mereka pergi kepada media, buat kenyataan yang tidak tepat," katanya.

Aku pun hairan tengok perangai Nurul Izzah ni. Kalau dia betul-betul ikhlas, bawalah senarai daftar pengundi yang diragui itu kepada SPR dan biarlah mereka buat semakan. Kalau selepas semakan kau masih tak puas hati, barulah pergi ke mahkamah.


Ni tak, tak bincang dengan SPR lagi, terus melompat ke mahkamah. Ini jelas membuktikan Nurul Izzah sebenarnya tak ikhlas. Dia cuma mahu cari publisiti murahan.

Apa kecoh-kecoh ni NO ROLE?

No comments:

Post a Comment