Monday, March 4, 2013

NURUL IZZAH TABUR FITNAH DI MASJID SAIDINA ABU BAKAR, BANGSAR


Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Isy, isy, isy, orang datang ke masjid patutnya nak beribadah, nak rapatkan ukhwah sesama Islam, tapi kuncu-kuncu Nurul datang masjid nak tabur fitnah?

Fitnah apa yang ditabur?

Awal tahun ni, Ustaz Hazman, Ketua Imam Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq, Bangsar telah bertukar dan tidak lagi memegang jawatan Ketua Imam.

Sebaik sahaja Ustaz Hazman berpindah, kuncu-kuncu Nurul Izzah terus tabur fitnah kononnya Ustaz Hazman ditukarkan oleh Dato’ Raja Nong Chik kerana dia menyokong Nurul Izzah. Menurut mereka, inilah bukti kezaliman Dato’ Raja Nong Chik.

Malangnya, ada jemaah & ahli kariah masjid terpengaruh dan percaya dengan fitnah ni.

Aku pun terus hubungi kawan aku kat JAWI untuk dapatkan penjelasan, mengapa ustaz Hazman bertukar. Bila aku ceritakan fitnah yang sedang disebarkan, terus geleng kepala kawan aku tu.

“Ana hairan betullah, pertukaran biasa macam ni pun boleh dijadikan bahan fitnah. Sia-sia je diorang ni datang masjid tapi mengumpat dan menabur fitnah. Dalam Al Baqarah ayat 191 sendiri Allah berfirman, fitnah itu lebih dahsyat dari membunuh.”

“Sebenarnya, Ustaz Hazman sejak dari bulan 10 tahun lepas dah minta tukar. Tapi permohonannya baru diluluskan. Jadi siapa yang kata Dato’ Raja Nong Chik yang arahkan pertukaran ni sah-sah tabur  fitnah.”

Ooooh, begitu rupanya.

Bagi mereka yang nak lihat sendiri bukti, di sini aku lampirkan sekali salinan surat permohonan pindah dari Ustaz Hazman.





Aku harap, kalau ada lagi yang cuba sebar fitnah ni, tolonglah tegur mereka dan ceritakan perkara sebenar.

Nurul, kalau nak dapatkan sokongan rakyat, tolonglah buat kerja. Jangan sekadar menabur fitnah.
Malulah jadi wakil rakyat yang tak buat kerja tapi cuma tahu tabur fitnah!

Apa kecoh-kecoh ni NO ROLE? 

No comments:

Post a Comment