Saturday, March 9, 2013

NURUL IZZAH PERLEKEH PENGORBANAN POLIS DI LAHAD DATU & SEMPORNA



Apa kecoh-kecoh ni Nurul Izzah, anak kesayangan Anwar Ibrahim?


Tak cukup dengan Tian Chua menuduh tragedi Lahad Datu sebagai konspirasi UMNO dan anggota keselamatan yang terkorban sebagai 'mati katak', kini Nurul Izzah pula masuk campur dengan menuntut supaya Pasukan Gerakan Am dan Cawangan Khas dimansuhkan kerana kononnya mereka 'tidak lagi diperlukan'.


Apa kata Nurul Izzah? Boleh tonton sendiri video ni.


“General Operation Force (Pasukan Gerakan Am) untuk lawan komunis dulu. You do not need, okay, General Operation Force now. Komunis semua, Chin Peng pun BN tak bagi mai balik Malaysia. Okay? So you do not need anymore General Operation Forces. Polis dah cukup. You hanya perlu mansuhkan Special Branch (Cawangan Khas)


Inilah dasar orang tak mengenang budi. Anggota Pasukan Gerakan Am dan Cawangan Khas adalah antara wira kita yang terkorban di Lahad Datu dan Semporna semasa mempertahankan kedaulatan negara dari pencerobohan pengganas Sulu. Dua orang wira dari Pasukan Gerakan Am mengorbankan nyawa mereka demi ibu pertiwi di Sabah!


Tapi ada tak Nurul hargai pengorbanan mereka? Haram tak ada, malahan pengorbanan mereka diperlekehkan, kononnya kewujudan mereka langsung tidak diperlukan lagi!


Nurul kata Pasukan Gerakan Am hanya untuk lawan komunis, jadi bila komunis dah takda, Pasukan Gerakan Am wajib dibubarkan.


Amboiii, sedapnya kau cakap Nuruuul.. Inilah apa yang jadi bila orang bebal berlagak pandai.


Nurul, setelah ancaman komunis tamat, fungsi Pasukan Gerakan Am telah dipinda untuk menjaga keselamatan di sempadan & perairan negara, mengawasi ancaman pencerobohan pendatang asing, anti pengganas dan menjaga ketenteraman awam. Semua ini adalah tugas yang mereka jalankan dari dulu sehingga sekarang termasuklah di Lahad Datu dan Semporna. Dan demi menjalankan tugas, nyawa digadaikan.


Nampak sangat Nurul Izzah buta sejarah dalam menidakkan jasa Pasukan Gerakan Am selama ini!


Bukan setakat menafikan kepentingan Pasukan Gerakan Am, malahan Cawangan Khas pun Nurul Izzah desak supaya dihapuskan!

Apa kata Nurul?

“Polis dah cukup. You hanya perlu mansuhkan Special Branch (Cawangan Khas).”

Nurul, anggota Cawangan Khas nilah yang bertungkus-lumus melakukan risikan terhadap ancaman pengganas Sulu di Sabah hingga akhirnya 4 wira dari Cawangan Khas terkorban di Lahad Datu & Semporna.

Kita tak perlu Cawangan Khas, Nurul?

Bila kau kata kita tak perlukan Pasukan Gerakan Am & Cawangan Khas, maknanya kau langsung tak mengiktiraf peranan mereka dalam menangani konflik di Sabah!

Walaupun Nurul Izzah tak menghargai jasa mereka, aku yakin rakyat Malaysia lain akan sentiasa menyanjung tinggi pengorbanan wira-wira negara!


Kita akan sentiasa mengingati jasa anggota Pasukan Gerakan Am dan Cawangan Khas yang terkorban di Lahad Datu & Semporna. Namamu akan sentiasa terpahat megah dalam lipatan sejarah tanah airku Malaysia sebagai WIRA!!



2 comments:

  1. yg cakap macam bukan no rule izzah sebenarnya melainkan syaitan iblis yg menyerupai muka anak anwar tersebut.

    ReplyDelete
  2. Yang perlu mansuh PKR termasuk la ko izzah... ada faham ka? Wa harap lepas ni lu g migrate kat apreka duk dgn singa ek...aman kat sana tu..

    ReplyDelete