Sunday, June 9, 2013

SUARAM MINTA UNITED KINGDOM CABUL KEDAULATAN NEGARA


Apa kecoh-kecoh ni SUARAM?

Kita semua tahu SUARAM adalah NGO yang dibayangi oleh Pakatan, maka tidak hairanlah jika SUARAM dengan selambanya meminta pihak Inggeris campur tangan dalam urusan pentadbiran negara.

Boleh baca sendiri laporan dari portal pembangkang Malaysian Insider:

SUARAM Meminta Pertolongan Kerajaan Inggeris Untuk Menghentikan Tindakan Keras Terhadap Pakatan

KUALA LUMPUR, 7 Jun - Tempatan kumpulan hak asasi Suara Rakyat Malaysia (SUARAM) hari ini merayu campur tangan dari United Kingdom dan menggesa Perdana Menteri David Cameron untuk membantu menghentikan tindakan keras Malaysia terhadap pembangkang.

"Kami menyeru kepada Kerajaan Inggeris untuk menunjukkan kepimpinan moral dan politik dalam menangani tindakan keras Malaysia baru-baru ini terhadap ahli-ahli politik pembangkang, " kata kumpulan itu.

Aku nak tanya SUARAM, apa hak United Kingdom untuk campur tangan dalam urusan dalaman rakyat Malaysia? Urusan dalaman Malaysia adalah tanggungjawab Kerajaan Malaysia, bukan Kerajaan UK!! Ada pernah NGO dari UK atau mana-mana negara asing minta Malaysia campur tangan dalam urusan dalaman negara mereka?

TAKDA!!!

Tapi NGO pembangkang dari Malaysia dengan mudah mendedahkan perkara dalam kain sendiri untuk tayangan perdana kepada negara-negara luar, menagih simpati meminta campur tangan asing!!

Rakyat Malaysia berjuang dengan titisan darah, keringat dan air mata untuk mengusir penjajah Inggeris keluar dari Tanah Melayu. Berjuang untuk Kemerdekaan supaya negara kita menjadi negara yang berdaulat di mana tanahair kita ditadbir oleh anak jatinya sendiri.

Tapi sekarang NGO pembangkang dengan mudah membuka pintu mengundang campur tangan penjajah Inggeris dalam urusan tanah air kita.

Begitulah sikap pihak pembangkang. Demi kuasa, maruah dan kedaulatan negara sanggup digadai! Inilah badai penjajahan kali kedua didokong oleh Si Kitul moden!

Apa kecoh-kecoh ni SUARAM?

1 comment: