Thursday, June 20, 2013

JENAYAH MENINGKAT KERANA PAKATAN RAKYAT!!!

Apa kecoh-kecoh ni Nurul Izzah, anak kesayangan Anwar Ibrahim?

Kalau dulu Nurul Izzah dan kuncu-kuncu Pakatan yang lain sibuk menghentam Kerajaan kerana tidak mahu menghapuskan semua undang-undang darurat, walaupun pada masa itu Kerajaan dah batalkan 3 proklamasi darurat termasuk membatalkan ISA dan Ordinan Darurat.

Pada masa itu, Nurul Izzah tuduh undang-undang ni kuno, jumud dan bersikap kuku besi. 

Nurul Izzah tidak tahu, atau mungkin sengaja buat tidak tahu bahawa undang-undang inilah yang digunakan untuk mengurangkan kadar jenayah pada masa itu.

Macam mana ek?

Contohnya, si A adalah ketua kongsi gelap di KL. Semua orang tahu dia ketua kongsi gelap tapi sebab dia pandai cover line, takda bukti untuk kaitkan dia dengan jenayah yang dilakukan pengikutnya. 

Kalau ikut Ordinan Darurat dulu, polis dah boleh cekup si A masukkan dalam tahanan atas alasan mengancam keselamatan negara. Jadi bila kepala-kepala kongsi gelap dan gangster semua dah kena tahan, maka jenayah terancang pun jauh berkurangan.

Bila undang-undang darurat itu dibatalkan, maka semua ketua kongsi gelap dan gangster ni dibebaskan dari tahanan dan kembali merancang pelbagai jenayah untuk mengukuhkan kongsi gelap masing-masing.

Itulah sebabnya jenayah pun makin meningkat.

Dan sekarang ini bila jenayah meningkat, Nurul Izzah dan kuncu-kuncu Pakatan kembali salahkan polis dan Kerajaan.

Helloooooo... Dulu korang yang beria-ia nak batalkan undang-undang darurat, sekarang ni bila jenayah meningkat sebab semua kepala kongsi gelap dah dibebaskan, kau nak salahkan Kerajaan pula?

Sebenarnya Kerajaan pun patut bertanggungjawab juga, kerana terlalu mengikut rentak Pakatan. Tapi itulah nasib bila sokongan untuk Kerajaan rendah, maka terpaksalah berkompromi kononnya untuk raih kembali sokongan rakyat. Kalau sokongan untuk Kerajaan kukuh macam masa zaman Tun M dulu, takkan dilayannya permintaan yang hanya akan merosakkan negara macam ni!!

Kesimpulannya, sokongan untuk BN perlu kukuh bagi memastikan negara terus berada di landasan yang kukuh. 

Kalau tak, sampai bila-bila akan menjadi mangsa ugutan Nurul Izzah dan macai-macai Pakatan Rakyat!!

Apa kecoh-kecoh ni NO ROLE?

3 comments:

  1. anak hgan bapk sama jer..ada masaalh moral.semua ni nk selamatkn tengkuk sendiri jer.nk tutup malu.rakyat minoriti jd mangsa korang.ada kes menanti.tu yg semakin huru hara jadinya.kalu dia dpt berkuasa..bleh tutup semua.puak PR jgn jd bingai

    ReplyDelete
  2. setan pakai kebaya ni memang sial. betul2 sial. ko punya pasal, belambak akta kena pinda. sesungguhnya ko lah SETAN PAKAI KEBAYA!!!!

    ReplyDelete
  3. mulut atas bawah sama saja BESAR TERNGANGA!hhahahahahahahah..

    ReplyDelete