Tuesday, June 4, 2013

RAFIZI & NURUL SALAHKAN KERAJAAN BANGLADESH & SPR BILA PEKERJA ASING DISERANG


Apa kecoh-kecoh ni Nurul & Rafizi?

Aku cukup hairan tengok telatah Nurul Izzah dan Rafizi ni. Sebelum PRU, Anwar buat tuduhan kononnya lebih 40,000 warga Bangladesh diterbangkan masuk ke Malaysia untuk jadi pengundi hantu. Isu ini terus diapi-apikan oleh Pakatan untuk membangkitkan perasaan benci terhadap warga asing sehingga timbul insiden-insiden serangan perkauman terhadap warga Bangladesh.

Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh ke Malaysia mengecam serangan-serangan ini dan menafikan bahawa wujud pengundi hantu yang diterbangkan masuk dari Bangladesh.

Apa respon Nurul & Rafizi?

Boleh baca sendiri laporan dari portal pembangkang Malaysian Insider:

PKR Pertahankan Dakwaan Terdapat Pengundi Hantu Bangladesh
PKR melalui Pengarah Strateginya Rafizi Ramli mempertahankan dakwaan warga asing dari Bangladesh telah mengundi secara haram pada Pilihan Raya 2013 walaupun penafian telah dibuat oleh Kedutaan Besar negara itu semalam di sini, menegaskan bahawa PKR mempunyai bukti untuk menyokong dakwaan mereka.

Kedutaan Bangladesh turut melahirkan kejutan pada insiden-insiden yang menggambarkan rakyat Malaysia menyerang orang-orang yang didakwa kononnya pengundi hantu Bangladesh.

Naib Presiden PKR Nuruk Izzah Anwar mengatakan walaupun parti itu mengakui adalah salah untuk mensasarkan pekerja asing Bangladesh, SPR seharusnya melakukan sesuatu untuk mencegah tindak balas xenofobia terhadap warga asing jika ia bertindak terhadap aduan itu.
"Sudah tentu serangan dan permusuhan tidak harus dilakukan terhadap orang asing, SPR sepatutnya menghalang ini.”

Ini pula laporan dari portal pembangkang Malaysian Chronicle.

Bukan Kami Tapi Najib & SPR Yang Merosakkan Nama Baik Warga Bangladesh

PETALING JAYA - Pemimpin-pemimpin PKR enggan mengulas komen Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh bahawa dakwaan warga Bangladesh diterbangkan untuk mengundi dalam PRU 13 tidak masuk akal, sebaliknya PKR mendesak supaya Kedutaan Bangladesh mengambil bahagian dalam siasatan awam mengenai perkara tersebut.

Naib Presiden PKR Nurul Izzah meminta Bangladesh menyertai siasatan awam yang sedang berlangsung di Pulau Pinang dan Selangor bagi mendapatkan kebenaran perkara itu.

"Kerajaan Pulau Pinang dan Selangor telah mengumumkan mereka akan menjalankan penyiasatan, jadi biarlah siasatan diteruskan.  Sertailah  pertanyaan di Sabah, Pulau Pinang dan Selangor," katanya, mendakwa bahawa ia adalah sia-sia untuk Pesuruhjaya Tinggi untuk menyangkal tanpa menawarkan bukti untuk menyokong penafian beliau.

Sim Tze Tzin, Ahli Parlimen Bayan Baru, menggesa kerajaan Najib dan Suruhanjaya Pilihan Raya untuk "memulihkan nama baik warga Bangladesh ".

Isy..isyy..isyy…

Berbelit betul ulasan geng PKR ni.

Sejak sebelum PRU lagi Pakatan dah berbuih tuduh kononnya ada warga Bangladesh diterbangkan masuk untuk jadi pengundi hantu. La ni dah SEBULAN lepas PRU tapi sampai sekarang satu bukti pun tak dikemukakan.

Yang banyak ada ialah permohonan maaf dari Pakatan sebab salah tuduh warga Malaysia sebagai warga asing.

Ni contoh permohonan maaf sebab salah buat tuduhan:


Ahli Parlimen DAP Mohon Maaf Kepada Pengundi


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki yang dituduh sebagai pendatang asing oleh ahli parlimen pembangkang merupakan seorang pengundi berdaftar di Malaysia.

Ahli Parlimen Serdang, Dr Ong Kian Ming kini mahu bertemu dengan Chua Lai Fatt secara peribadi dan memohon maaf kepada Chua dan keluarganya berhubung dakwaan yang dilemparkan itu.


Chua, berketurunan India namun diambil menjadi anak angkat sebuah keluarga Cina di Klang serta memberikan nama kepadanya.

Dr Ong telah menggunakan nama Chua yang merupakan pengundi kali pertama sebagai contoh terhadap dakwaan bahawa Suruhanjaya Pilihan Raya telah mengeluarkan Mykad kepada pendatang asing pada 4, Mei, sehari sebelum pilihan raya umum berlangsung.

Beliau telah membuat permohonan maaf dalam akhbar Cina berhubung dakwaan tersebut.

"Saya akhirnya dapat mengenalpasti mengapa Chua mempunyai nama Cina. Saya mohon maaf sangat.

"Saya juga mohon maaf kepada Chua dan ahli keluarganya," kata wakil DAP itu sambil menambah dia mahu memanjangkan permohonan maafnya itu kepada pengundi dan keluarganya.

Ni pulak lagi satu permohonan maaf dari Suara Keadilan:

Bangla PKR-2

Dalam keadaan jelas bahawa semua tuduhan pengundi hantu oleh Pakatan sebenarnya fitnah, mengapa Pakatan masih cuba menegakkan benang basah?

Yang lawaknya Nurul pula tuduh SPR sebagai punca diskriminasi terhadap warga Bangladesh. 

Eh Nurul, kau yang mengapi-apikan kebencian kepada warga asing, mengapa SPR pula yang dipersalahkan? Yang dok tahan pengundi, dok pecahkan cermin bas, halang kenderaan dari masuk untuk mengundi tu siapa? SPR ke?

TAAAK!!

Yang buat kerja-kerja tak berjadah ni orang Pakatan lah Nurul!! Bukan SPR!! Patutnya Pakatan lah yang bertanggungjawab, bukan dok lepas tangan dan salahkan SPR je!!

Dan yang paling lawak bila Nurul minta Kedutaan Bangladesh kemukakan bukti bahawa tiada warganya terlibat. Eh, kau yang tuduh, patutnya kau lah yang buktikan tuduhan. Pasal apa orang kena tuduh pulak kena bagi bukti?

Kalau kau tak faham lagi Nurul, aku boleh bagi contoh. Kalau aku tuduh kau, Nurul, terlibat dalam video seks, aku kena bagi bukti. Kena bagi rakaman video, kena bagi lokasi, tarikh dan waktu kejadian. Kena bagi nama orang-orang yang terlibat. Kalau aku tak bagi, maka tuduhan tu tak dapat disahkan. Bukan tanggungjawab kau nak buktikan kau tak terlibat dalam video tu.

Samalah dengan kes ni, kau yang tuduh warga Bangladesh terlibat, maka kaulah yang kena buktikan tuduhan tu. Bukan tanggungjawab kerajaan Bangladesh untuk buktikan warga dia tak terlibat.

Itu pun susah nak faham ke?

Kau yang buruk-burukkan nama warga Bangladesh, lepas tu kau kata ini semua salah Kerajaan. Kau kata Kerajaan yang patut bertanggungjawab bersihkan nama warga Bangladesh.

Telatah korang ni sebenarnya macam orang yang berak merata, lepas tu suruh orang lain bersihkan. 

JIJIKKK!!

Macam ni je kualiti pemimpin Pakatan?

Boleh percaya ke pemimpin macam ni nak tadbir negara?

Apa kecoh-kecoh ni Nurul & Rafizi?

2 comments:

  1. hahahahahahahah buang masa la layan PENIPU2 TEGAR NI!SPR x ada telo nk counter balik!asyik2 ckp retorik politik SPR!

    ReplyDelete
  2. Penyokong Pakatan Rakyat tak tahu menyanyi Negaraku? Memang berlambak. Patut SPR jadikan sistem tapisan pengundi hantu. Tak tau saja terajang keluar pusat mengundi. Biar orang yang benar-benar sayangkan Malaysia saja yang mengundi.

    ReplyDelete