Thursday, October 18, 2012

NURUL IZZAH KANTOI LAGI CUBA FITNAH PTPTN!



Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Kelmarin Nurul Izzah buat kecoh lagi di Parlimen. Dia menuduh PTPTN melesapkan RM24.42 bilion yang dibayar oleh peminjam.

Isyyy, ni isu sensasi ni. Apa jawapan PTPTN?

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) menafikan isu kehilangan wang dalam akaun peminjam berjumlah RM 24.42 bilion yang ditimbulkan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar menerusi persidangan parlimen, kelmarin.

Pengerusinya, Datuk Ismail Mohamed Said berkata, isu berkenaan tidak wujud kerana wang terbabit sudah dapat dikesan pada tahun lalu apabila sistem diperbaiki pihaknya.

“Wang bayaran diterima menerusi rekod lejar am dan bukan rekod lejar individu disebabkan kelemahan sistem pada rekod kewangan berakhir 31 Disember 2010.

“Perkara itu sudah diselesaikan dengan pembaikan sistem yang mana rekod setiap pembayar dikemaskini pada tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011,” katanya dalam sidang media pada Majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang 2011 dan Majlis Jasamu dikenang, di sini, semalam.

Hadir sama Ketua Eksekutif PTPTN, Agos Cholan dan Ketua Pegawai Operasi PTPTN, Wan Ahmad Wan Yusoff. Beliau berkata, bayaran yang dijelaskan sudah dimasukkan dalam rekod setiap individu dan tidak berlaku penyelewengan terhadap mana-mana akaun.

Ismail berkata, ia sekadar isu lapuk yang digunakan pihak pembangkang bagi mengaburi mata orang ramai terutama golongan penuntut.

“Ini taktik yang diguna pakai bagi menarik golongan muda terpengaruh dengan mereka,” katanya.

Oooooh, begituuuu…

Duit tu memang ada, cuma rekod je lambat dikemaskini. Tapi sekarang sistem tersebut telah diperbaiki.

Biasalah tu, pembangkang memang suka sangat cari isu sensasi.

Duit PTPTN RM24.42 bilion hilang!! Bunyi dahsyat je kan? Padahal penjelasannya dah ada, cuma Nurul Izzah je sengaja buat-buat pekak tak nak dengar penerangan dan buat-buat buta tak nak baca penjelasan.

Lepas tu kecoh satu dunia kononnya duit tu dilesapkan oleh Kerajaan.

Ini je lah peranan si NO ROLE IZZAH. Buat kecoh, tabur fitnah sana sini, umpat pemimpin, maki orang. Memang sesuai pun digelar NO ROLE IZZAH!

Apa kecoh-kecoh ni NO ROLE

1 comment:

  1. suruh lah minah bodoh ni semak dahulu penyata terkini dan bukannya membawa isu lapok iaitu pada tahun 2010..kan bangang namanya..kalau takde isu jangan la nak menjerit tak tentu pasal cuci dulu kote bapak ko tu..takut bernanah pulak..

    ReplyDelete