Tuesday, October 2, 2012

BILA KALAH PILIHAN RAYA KAMPUS UM, NURUL IZZAH SALAHKAN UNIVERSITI!!



Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Sebelum ni aku agak hairan juga mengapa Nurul Izzah melenting bila geng pro-pembangkang tumpas dalam pilihan raya kampus Universiti Malaya tempoh hari sehingga sanggup menuduh sistem pengundian elektronik sebagai ‘perancangan durjana’ dan kekalahan geng pro-pembangkang sebagai ‘titik hitam’.

Tapi bila aku baca laporan dari aboudiabydoo semuanya jelas dan nyata.

Nurul Izzah mengamuk kerana percaturannya di UM gagal. Untuk makluman rakan-rakan, UM berada dalam kawasan Lembah Pantai dan dianggap kubu kuat Nurul. Dalam pilihan raya kampus kali ini, orang kuat Nurul, si Ridzuan sendiri telah turun dan berkampung di UM bagi memastikan kemenangan geng pro-pembangkang.

Ni gambar si Ridzuan pada hari pengundian di UM.



Ni pula gambar si Ridzuan semasa bersama Nurul turun ke Parlimen.



Jadi, bila dah berhempas-pulas dan bertungkus-lumus Nurul dan kuncu-kuncunya cuba mengkucar-kacirkan keamanan kampus UM tapi ditolak para siswazah, maka Nurul pun sudah naik angin lah beb… Tu yang keluar kenyataan macam ni dari Nurul Izzah..

Pilihan raya kampus yang diadakan semalam mencatatkan titik hitam dalam sejarah Malaysia.

Sebahagian dari perancangan durjana pihak eksekutif termasuklah pengenalan sistem pengundian elektronik (e-undi) di UM sejak 2009 – apabila pentadbiran UM meneruskan konsep menukar kertas undi kepada undian secara berkomputer. Setelah e-undi diperkenalkan pada 2009, pada tahun 2010 UM sekali lagi memperkenalkan sistem baru dalam pelaksanaan pilihan raya kampus iaitu e-calon, e-daftar dan e-bantah – yang semuanya berbentuk elektronik.

Sistem yang digunapakai ini mengakibatkan seribu permasalahan buat mahasiswa.

Dalam pilihan raya kampus UM kali ini, Fakulti Sains & Pendidikan terpaksa menjalankan undian semula akibat undi seri yang diperolehi kedua-dua fraksi Pro-Aspirasi dan Pro-Mahasiswa.

PKR menggesa Kementerian Pengajian Tinggi melaksanakan sistem undian manual sehinggalah satu badan bebas khas diwujudkan untuk menyiasat dan menyelesaikan kemelut yang berlaku.

Taktik yang diguna sebijik macam dalam PRU. Bila kalah pilihan raya, salahkan SPR.

Kalau di kampus, bila kalah, salahkan pihak pentadbiran universiti dan Kementerian Pengajian Tinggi.

Gila boring ah Nurul… taktik basi ni jugak yang kau pakai dari dulu sampai sekarang.

Boleh tak kau hormat pada pilihan pengundi? Kat UM ni bukannya kalah teruk pun geng pro-pembangkang. Kalah satu kerusi je. Itupun kau tak boleh terima?

Kalau betullah sistem e-undi boleh dimanipulasi, satu kerusi pun kau takkan menang Nurul kat UM!!

Letihlah tengok perangai betina ni…

Apa kecoh-kecoh ni Nurul? 

3 comments:

  1. Nurul orang dah makin maju kedepan dengan menggunakan teknologi terkini..ko pulak nak undur kebelakang..kalau nak menang tu boleh ko kena londehkan kain dan bogel didepan para mahasiswa tu baru boleh mereka mgundi ikut kemahuan ko kut..

    ReplyDelete
  2. kau kesian betul dengan perempuan ni sorang, nampak sangat menghadapi masalah mental, jiwa dan hati yang betul-betul kritikal dalam membuat penilaian dan pertimbangan untuk mencari kebenaran. Apakah pintu hati perempuan ini dah ditutup Allah SWT dalam mencari kebenaran?kesian dengan keluarga yang bermasalah ini.

    ReplyDelete
  3. mental problem. panas hati tak terbendung kerana usahanya gagal. Allah tak redho kau nurul...

    ReplyDelete