Wednesday, May 29, 2013

RAJA NONG CHIK BUAT LAPORAN POLIS TERHADAP KAKI PEMFITNAH, NURUL IZZAH!

Nurul5

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Raja Nong Chik buat laporan polis terhadap fitnah Nurul Izzah? Padan muka kau Nurul!! 

Sebelum ni kau kata nak kempen yang bersih, bebas dari fitnah dan serangan peribadi tapi kau yang jadi jaguh fitnah orang. Dalam ceramah, dalam Facebook, dalam Twitter, tak habis-habis kau fitnah Raja Nong Chik. Bukan setakat fitnah Raja Nong Chik, malah ahli keluarga beliau pun turut difitnah oleh Nurul dan kuncu-kuncunya!

Sekarang buku dah bertemu dengan ruas. 

Raja Nong Chik telah membuat laporan meminta polis menyiasat dan mengambil tindakan sewajarnya terhadap fitnah Nurul Izzah.

Pembelian Tanah Di Bukit Kiara: Raja Nong Chik Buat Laporan Polis Terhadap Nurul Izzah
KUALA LUMPUR: Ketua Umno Bahagian Lembah Pantai Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin membuat laporan polis berhubung tindakan anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar mengaitkan beliau dalam urusan pembelian 4.856 hektar tanah di Bukit Kiara.
Beliau berkata ia bagi membolehkan pihak polis menyiasat kenyataan yang dilemparkan Nurul Izzah, yang juga Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat, sehari sebelum hari pengundian pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13).
Raja Nong Chik mendakwa kenyataan itu berunsur fitnah.
"Saya serahkan perkara ini kepada polis untuk jalankan siasatan. Saya akan mempertimbangkan untuk mengemukakan petisyen (pilihan raya) dan saman terhadap beliau (Nurul Izzah)," katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Balai Polis Pantai pada kira-kira 3 petang ini.
Kalau nak tahu lebih lanjut, boleh baca pasal fitnah Nurul Izzah mengenai penjualan tanah Bukit Kiara di sini:


Aku rasa selama ni Pak-pak Menteri dan pihak Kerajaan terlalu berlembut terhadap para pembangkang yang tak segan-silu menghamburkan fitnah dalam pelbagai bentuk. Selama ni Kerajaan asyik berdiam sahaja menerima fitnah tanpa bertindak-balas. 

Tak boleh terus begitu. Kalau ada fitnah, buatlah laporan polis. Kalau perlu saman, kita saman!! Dapatkan gantirugi juta-juta sebagai pampasan! Kalau dah kena 3,4 kali, mesti pihak pembangkang akan lebih berhati-hati sebelum menabur fitnah.

Aku harap lepas ni banyak lagi Pak Menteri dan agensi Kerajaan yang difitnah terus membuat aduan polis dan menyaman pembangkang. Yang paling aku nak tengok menyaman pembangkang ialah SPR. Sepanjang PRU berbakul-bakul fitnah dihamburkan terhadap SPR. Tetapi kerana maklumbalas lambat, orang ingat fitnah tu semuanya benar.

Jangan buat macam tu lagi! Bila kena fitnah, terus saman!! Nak tunggu lama-lama buat apa? 

Saman, jangan tak saman!!

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

2 comments:

  1. Bagus tu Dato' Raja Nong Chik, saman je 1billion diatas keceluparannya, mengaibkan orang, memfitnah, ganti rugi khas dan am semua saman. Bagi padan dengan muka dia. Bagi dia bankrup 'c'

    ReplyDelete
  2. KELEMAHAN PEMIMPIN BN..SUKA KENA PIJAK KEPALA...INGAT SBLM SEHINGGA SELEPAS PRU 13 DAN AKAN SEHINGGA PRU 14 BINATANG-BINATANG PR NI AKAN MEMFITNAH...SBB DAH JADI DARAH DAGING...SENANG CAKAP FITNAH NI SAMPAI ANWAR MAMPUSSSS...UTK PEMIMPIN BN KUASA DAH ADA TOLONG GUNAKAN...LAGI AWAL KITA TANAM ANWAR LAGI CEPAT AMAN MALAYSIA NI...

    ReplyDelete