Sunday, May 19, 2013

DAP RASIS TERPAKSA JILAT LUDAH SENDIRI

Chua Lai Fatt menjadi mangsa hinaan di Facebook dan serata Internet kerana dilabel oleh Ong Kian Ming sebagai pengundi hantu.
Apa kecoh-kecoh ni DAP?

Dalam PRU yang lepas kita dah lihat banyak perlakuan rasis oleh penyokong Pakatan Rakyat. Mana-mana rakyat Malaysia yang berkulit gelap sedikit terus dituduh sebagai penghuni hantu. Ada yang dimaki dan ada yang dibelasah tanpa belas kasihan kerana prejudis perkauman Pakatan Rakyat.

Aku tak hairan kerana sebelum PRU lagi memang sentimen telah dimarakkan oleh pemimpin Pakatan kononnya ada konspirasi nak menggunakan pendatang asing sebagai pengundi hantu. Antara yang giat memainkan sentimen pengundi hantu ialah orang kuat DAP, Ong Kian Ming.

Sebelum PRU, Ong Kian Ming telah menyebarkan gambar dan IC Chua Lai Fatt sebagai bukti kononnya SPR telah memberikan IC kepada pendatang asing untuk memberi kemenangan kepada BN. Maka kecohlah pencacai PKR meroyan bahawa SPR telah KANTOI menipu!!

Tetapi sekarang siapa yang KANTOI?

Ahli Parlimen DAP Mohon Maaf Kepada Pengundi


KUALA LUMPUR: Seorang lelaki yang dituduh sebagai pendatang asing oleh ahli parlimen pembangkang merupakan seorang pengundi berdaftar di Malaysia.
Ong Kian Ming, kepala rasis DAP
Ahli Parlimen Serdang, Dr Ong Kian Ming kini mahu bertemu dengan Chua Lai Fatt secara peribadi dan memohon maaf kepada Chua dan keluarganya berhubung dakwaan yang dilemparkan itu.
Chua, berketurunan India namun diambil menjadi anak angkat sebuah keluarga Cina di Klang serta memberikan nama kepadanya.
Ketika dihubungi The Star, Chua bagaimanapun enggan ditemubual.
"Saya tidak mahu menjadi tumpuan pihak media," katanya.
Dr Ong telah menggunakan nama Chua yang merupakan pengundi kali pertama sebagai contoh terhadap dakwaan bahawa Suruhnjaya Pilihan Raya telah mengeluarkan Mykad kepada pendatang asing pada 4, Mei, sehari sebelum pilihan raya umum berlangsung.
Beliau telah membuat permohonan maaf dalam akhbar Cina berhubung dakwaan tersebut.
Akhbar Cina memetik beliau memohon maaf atas kesilapannya menuduh Chua sebagai pendatang asing yang mengundi pada PRU-13.
"Saya akhirnya dapat mengenalpasti mengapa Chua mempunyai nama Cina. Saya mohon maaf sangat.
"Saya juga mohon maaf kepada Chua dan ahli keluarganya," kata wakil DAP itu sambil menambah dia mahu memanjangkan permohonan maafnya itu kepada pengundi dan keluarganya.
Sekarang baru nak minta maaf? Pasal apa kau tak selidik dulu sebelum buat tuduhan liar? 

Aku tahu pasal apa. Pasal sebelum ni Pakatan nak menang PRU, jadi tak kisahlah kalau tabur fitnah, janji rakyat Malaysia marah kat BN kerana percaya fitnah kau. Bila PRU dah habis, baru nak minta maaf, takda gunanya. 

Sekarang dah jelas kepada rakyat pekung Pakatan dan DAP. Taktiknya tak lain tak bukan tabur FITNAH, FITNAH, FITNAH!!

Macam ni ke pemimpin yang rakyat nak percaya?

Apa kecoh-kecoh ni DAP?


No comments:

Post a Comment