Saturday, May 11, 2013

BN KANTOI CUBA BAWA MASUK PETI UNDI TAMBAHAN DI LEMBAH PANTAI?

Apa kecoh-kecoh ni Nurul Izzah?

Kalau kawan-kawan nak tahu, sebenarnya sebelum mengundi lagi Nurul Izzah dah buat perancangan untuk membantah sekiranya dia tak menang.

Mula-mula dia buat tuduhan kononnya 5,000 pengundi di Lembah Pantai adalah pengundi hantu. Dia siap bawa kes ni ke mahkamah nak batalkan hak mereka untuk mengundi. Tapi Nurul KANTOI. Pengundi-pengundi yang dituduh oleh Nurul Izzah sebenarnya adalah penduduk asal Lembah Pantai yang dulunya duduk di kawasan setinggan. Lepas tu bila diteliti lagi, rupa-rupanya penduduk kawasan elit Bangsar pun dituduh sebagai pengundi hantu. Yang paling kelakar, Prem Kumar yang dah bertahun-tahun jadi Setiausaha Persatuan Penduduk Bangsar Baru pun dituduh sebagai pengundi hantu! Nampak sangat, senarai pengundi hantu Nurul Izzah cuma senarai tangkap muat yang dibuat-buat.

Kemudian, pada malam pengumuman pemenang, kuncu-kuncu Nurul Izzah buat cerita kononnya ada kereta yang ditahan kerana cuba membawa masuk peti undi tambahan. Betul ke?


Sebelum aku jawab, aku terangkan sikit pasal proses pengiraan undi. Semua undi dikira di saluran mengundi. Perasan tak masa mengundi ada wakil dari setiap parti yang duduk semak senarai setiap pengundi yang masuk? Haaaa, lepas habis undian, SPR akan kira undi on the spot dengan diperhatikan oleh semua wakil parti. Bila semua pihak puas hati, mereka akan tandatangan Borang 14 yang mengesahkan jumlah undi. Jumlah undi inilah yang akan dimaklumkan ke tempat pengumuman keputusan. Memang semua peti undi di bawa ke pusat tetapi UNDI TIDAK DIKIRA DI SITU. Jadi bawa peti undi ke pusat penjumlahan memang prosedur SPR tetapi TIDAK MEMBAWA APA-APA KESAN kepada jumlah undi.

Berbalik kepada fitnah penipuan SPR di Lembah Pantai:

Jawapan:

1. Gambar no 1 diambil pada waktu malam. Gambar no 2 diambil pada waktu siang. Kalau betul kereta kena tahan waktu malam, mengapa tunggu siang baru nak ambil gambar? 

2. Tengok betul-betul gambar no 2. TIDAK ADA logo SPR di beg tersebut. Semua beg undi mesti ada logo SPR. Kalau takda logo SPR maknanya beg tu beg palsu.

3. Tengok lagi sekali beg di gambar no 2. Di situ ditulis no 120. Kalau ikut cerita yang PKR jaja, P120 bermaksud kawasan Parlimen Lembah Pantai. Minta maaf, ini KANTOI paling besar! P120 ialah kawasan Parlimen Bukit Bintang. Kawasan Parlimen Lembah Pantai ialah P121. Kalau tak percaya boleh semak sendiri senarai kawasan Parlimen Wilayah Persekutuan.


Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur 

KodKawasan Parlimen
P.114Kepong
P.115Batu
P.116Wangsa Maju
P.117Segambut
P.118Setiawangsa
P.119Titiwangsa
P.120Bukit Bintang
P.121Lembah Pantai
P.122Seputeh
P.123Cheras
P.124Bandar Tun Razak

Jadi jelas sekali gambar yang disiarkan ni cuma fitnah semata-mata. KANTOI KANTOI KANTOI helah Pakatan nak memburukkan nama SPR di Lembah Pantai!!

Apa kecoh-kecoh ni NO ROLE?

1 comment:

  1. nak menang biar cara halal bukan cara haram..lepas tu buat cara samseng..pembangkang2 menang sebeb guna cara haram..

    ReplyDelete