Sunday, April 22, 2012

PENDUDUK KERINCHI MASIH MENANTI PERMOHONAN MAAF NURUL IZZAH



Kuncu-kuncu Nurul berhimpun di luar surau

Seronoknya santai dalam surau yaa? 

Pakai kasut dalam surau, lepas tu buka, letak sebelah lutut.

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Bulan lepas aku pernah bangkitkan tentang perangai biadap kuncu-kuncu Nurul yang menghina agama Islam dengan bersantai di dalam surau dengan memakai baju ketat, seluar pendek dan yang paling dahsyat, memakai kasut di dalam surau.

Penduduk Kerinchi yang aku jumpa pun rata-rata meluat tengok perangai kuncu-kuncu si Nurul ni.

Tapi masih ada di kalangan penyokong Pakatan Haprak yang cuba membela Nurul. Apa kata mereka?

“Nurul memang salah kerana biarkan anak buahnya berperangai tidak senonoh di dalam surau. Tapi ni semua kerana mereka tak faham Islam. Kalau mereka faham, mereka takkan buat macam tu.”

Ini pada aku,adalah alasan yang paling lemah pernah aku dengar.

Mereka ni orang Malaysia. Dah duduk di Malaysia berpuluh-puluh tahun. Takkan sampai sekarang masih tak tahu adab di dalam surau? Pelancong pun tahu kena tutup aurat di dalam surau. Kena buka kasut. Tapi benda asas macam tu pun kuncu-kuncu Nurul tak tahu?

Atau mungkin mereka tak peduli kerana Nurul sendiri tak ambil kisah tentang perkara ini? Maklumlah, dia ni kan Islam liberal. Hukum liwat pun Nurul kata kuno dan patut diubah. Tak percaya? Boleh baca di sini dan di sini.

Pemimpin patut didik anak buahnya. Tapi kalau pemimpin sendiri dah tak kisah pasal Islam, macam mana anak buah nak hormat Islam?

Apa pula peranan PAS dalam isu ini? Mereka kan kononnya memperjuangkan Islam? 

Mengapa tak bantu didik anak buah Nurul tentang adab di dalam masjid dan surau?

Oooooh, aku lupa. PAS dah gugurkan perjuangan negara Islamnya. Sekarang ni PKR lebih layak cerita pasal Islam dari PAS.

Buktinya?

Exco Agama Islam di Selangor adalah orang PKR.

Exco Agama Islam di Pulau Pinang adalah orang PKR.

Yang diPertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang pun adalah orang PKR.

Nurul sendiri ialah orang PKR, maka sudah tentu dia lebih layak ajar anak buahnya pasal Islam dari mana-mana orang PAS.

Hasilnya? Tengoklah sendiri apa yang jadi di Kerinchi!!

Kuncu-kuncunya pakai baju ketat, seluar pendek dan kasut di dalam surau!!

Ini memang betul macam ketam ajar anak berjalan. Nurul sendiri dah senget, anak buahnya terus dah mereng nak tumbang.

Dan sehingga kini, walaupun penduduk Kerinchi dah berbuih mulut marah tentang isu ini, Nurul masih buat tak kisah.

Ada dia minta maaf atas perlakuan keji kuncu-kuncunya? TAK!!

Ada dia bagi jaminan perkara ni takkan berulang lagi? TAK!!

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

6 comments:

  1. adoi laa yg melayu islam bersepah kt lua tp sorang pn xde timbul rs nk tego ke??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nurul tak tego ke yang melayu kat luar tu? Tu kan pengikut2 nurul..

      Delete
  2. Kenapa kau nak bela kaum kafir... kalau kau berani cuba hina kaum Islam pulak... hero dalam blog je tak jadi bro...

    ReplyDelete
  3. Kebanyakan org PAS yg ada situ pon BANGANGGGGGGGG!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bangang yang melantun2 pulak tu....

      Delete
    2. lantun lagi dan lagi dan lagi dan lagi

      Delete