Tuesday, April 3, 2012

NURUL IZZAH, SEJAK BILA FLAT JADI WARISAN KG TRADISI?

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Aku memang hairan tengok si Nurul ni. Nak kata bodoh, belajar sampai universiti, tapi bila tengok perangai, aku rasa budak tak sekolah pun lagi cerdik.

Beberapa minggu lepas, dia mulakan Jelajah Warisan Kg Tradisi. Tempat pertama yang nak diselamatkan ialah Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi. Sampai siap buat kempen online #savekerinchi.

Inilah rupanya Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi.

Ini soalan aku untuk Nurul:

Sejak bila flat jadi warisan kampung tradisi?

Tok nenek kita keturunan Melayu ke yang cipta rumah flat ni?

Isy, selama ni aku belajar sejarah, tak pernah aku belajar orang Melayu yang cipta rumah flat ni.

Terima kasih Nurul kerana memberi satu pelajaran baru untuk kita semua.

Terima kasih kepala hotak kau!!!

Kawan-kawan, tujuan utama Nurul mulakan Jelajah Warisan Kg Tradisi di Flat 4 Tingkat Kerinchi ialah semata-mata nak gagalkan rancangan pembangunan semula Flat 4 Tingkat Kg Kerinchi. Pembangunan yang telah dipersetujui oleh majoriti penduduk Flat 4 Tingkat sendiri.

433 keluarga dah setuju, cuma 34 orang sahaja yang membantah.

Dan 34 orang ni lah yang menjadi modal Nurul untuk cuba menggagalkan pembangunan ini, kononnya atas alasan Flat 4 Tingkat ialah Warisan Kg Tradisi.

BUSUKNYA HATI KAU NURUL!!

433 keluarga dah lama berharap untuk dapat rumah baru yang lebih besar dan selesa, tapi selambanya kau cuba hancurkan harapan mereka. 

Walaupun pembangunan semula ini dibantu oleh Kerajaan, tak bermakna kau perlu tentang habis-habisan. Kalau sesuatu projek tu baik untuk penduduk, sokonglah. Jangan terlalu fanatik dengan fahaman politik sempit sampaikan kepentingan penduduk dikorbankan!!

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

1 comment:

  1. Kan aku dah cakap, nurul ni takde idea nk bawak pembangunan untuk penduduk lembah pantai. Tak layak pon jadi YB, baik dia balik jaga keluarga sendiri....

    ReplyDelete