Friday, March 30, 2012

JELAJAH WARISAN KG TRADISI – PERJUANGAN IKHLAS ATAU GIMIK POLITIK NURUL IZZAH?

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Baru-baru ni Nurul Izzah telah lancarkan Jelajah Warisan Kampung Tradisi, kononnya nak selamatkan kampung-kampung tradisi Melayu di Wilayah Persekutuan. Hebat Nurul!!! Pejuang hak Melayu rupanya dia ni!

Betul ke?

Jom tengok gambar aksi pengikutnya di konvoi tersebut.

Wow!! Bersemangat sungguh  mereka ni nampaknya!!

Jom tengok gambar-gambar lain pulak.




Eh, kata pejuang warisan kampung tradisi Melayu, tapi pasal apa yang ramainya Cina? Pasal apa sikit sangat Melayu?

Dan yang paling menghairankan, mereka mengaku mereka adalah pejuang warisan dan tradisi Melayu, tapi mereka sendiri tidak menghormati adat resam dan tatasusila Melayu.

Datang untuk selamatkan kampung Melayu, tapi berpakaian tidak senonoh dengan baju ketat, seluar pendek dan yang paling dahsyat, MEMAKAI KASUT YANG TELAH MEMIJAK NAJIS DI DALAM SURAU!! Kasut tu entah-entah dah pijak tahi kucing, pijak tahi anjing, lepas tu selamba je pakai kasut dalam surau.

Kalau mereka faham adat Melayu dan hukum Islam, sudah tentu mereka tahu AMAT KURANG AJAR memakai kasut di dalam rumah orang Melayu, apatah lagi di dalam surau yang menjadi tempat beribadat orang Islam!!

Ini bukan setakat tak menghormati adat resam dan tatasusila Melayu, ni dah masuk bab MENGHINA KESUCIAN AGAMA ISLAM!!

Kalau perkara asas tentang adat Melayu dan hukum Islam pun mereka tak tahu, logik ke kalau kita nak percaya Nurul Izzah dan kuncu-kuncunya ni adalah pejuang warisan kampung tradisi Melayu?

Nurul Izzah sendiri adalah jaguh Islam liberal yang memandang rendah hukum-hakam agama. Nak tahu lebih lanjut, boleh baca di sini.

Pengikutnya pula jelas langsung tak tahu pasal adat Melayu dan hukum Islam, dan yang paling dahsyat, Nurul Izzah sendiri tak ambil peduli tentang kelakuan biadap pengikutnya..

Macam ni perangai pejuang hak Melayu?

Boleh percaya ke?

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

10 comments:

  1. kasut ker? nampak macam stokin jer...apa pun perbuatan ni tak boleh di terima...seharusnya ada orang yang kena nasihatkan pada cina2 yang tak reti ni, surau ni tempat orang melayu beribadah, tak boleh sewenang-wenangnya berpakaian yang kurang sopan sedemikian...hormatilah tempat beribadah orang melayu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengok gambar last sekali. Lepas pakai kasut dlm surau, kuncu Nurul buka kasut dan letak di sebelah lututnya.

      Delete
  2. Ala...nurul pon kaki kencing sama macam bapak dia jugak. Muka nampak baik, ala macam bapak dia la pernah baca khutbah atas masjid...lama2 nanti perangai macam setan sebijik macam bapak dia skrg la...

    ReplyDelete
  3. mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi,.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. That's the best you've got? Mmg dasar pencacai

      Delete
  5. Pejuang... Pejuang matlamat menghalalkan cara... mereka yg x sekolah je nk caya...

    ReplyDelete
  6. Alah tukang telek, takat maki camtu buat apa. Tapi nak wat camne kan, itu je la kepandaian puak2 penyokong PR

    ReplyDelete