Monday, May 25, 2015

GUAN ENG CAKAP BERAPI, TAPI NAK TOLONG ROHINGYA TAK BERANI


Apa kecoh-kecoh ni Lim Guan Eng?

Semasa Kerajaan sedang menimbangkan tindakan yang perlu diambil untuk menangani isu pelarian Rohingya, Lim Guan Eng cuba jadi hero dengan menggesa Kerajaan terima dan bantu semua pelarian Rohingya tersebut. Kononnya beliau wira hak asasi manusia sejagat.

Tapi bila dicadangkan supaya Pulau Pinang menjadi tuan rumah penempatan pelarian tersebut, cepat-cepat Guan Eng menolak.

Berikut petikan laporan The Star:

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar sebelum ini telah mencadangkan Pulau Pinang sebagai lokasi yang sesuai bagi 7,000 pelarian yang telah diselamatkan kerana ia yang terletak di utara, membolehkan penghantaran balik  mereka selepas setahun lebih mudah.

Walau bagaimanapun, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak bersetuju, dengan mengatakan bahawa Rohingya dan pelarian Bangladesh harus ditempatkan di tanah persekutuan dan bukannya tanah kerajaan negeri, menegaskan bahawa Pulau Pinang mempunyai "ruang terhad".

Tu diaaa….

Bila nak suruh Kerajaan bertindak, cakap berapi tapi bila minta tolong sama dia tak berani!!

Perumpamaan Guan Eng ni adalah macam orang yang cakap berapi suruh orang ramai derma banyak-banyak kat tabung kebajikan tapi bila kita sua tabung kat dia, satu sen pun tak bagi, kononnya takda duit!

Setakat kem sementara untuk 7,000 orang, besar mana lah sangat Guan Eng? Lepas satu tahun tutup baliklah kem tu, sebab semua pelarian akan dihantar balik. Bukannya nak suruh letak kat tengah-tengah Georgetown pun.  Seberang Perai kan banyak lagi tanah. Pulau Jerjak pun ada.

Nampak sangat Guan Eng sengaja bagi alasan tak nak bantu Rohingya.

Pigi dah Guan Eng, cakap tak serupa bikin! Hipokrit!

Apa kecoh-kecoh ni Lim Guan Eng?

3 comments:

  1. Sy sebagai seorang rakyat Malaysia yang beragama islam dan berbangsa Melayu memberi sokongan padu pada parti pas, sy bersyukur kerana pas dan dap telah bercerai dan harapan sy agar pas juga akan keluar dari pkr. Sy juga menyeru semua rakyat Malaysia seperti sy, marilah kita sama2 bersatu memberi sokongan penuh pada pas, insyaallah jika kita bersatu kita boleh tendang terus parti dap dan pkr yg didalangi mossad / Israel..
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!

    JOM JIHAD MENENTANG MUSUH ALLAH!!
    ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA..

    ReplyDelete
  2. Sy sebagai seorang rakyat Malaysia yang beragama islam dan berbangsa Melayu memberi sokongan padu pada parti pas, sy bersyukur kerana pas dan dap telah bercerai dan harapan sy agar pas juga akan keluar dari pkr. Sy juga menyeru semua rakyat Malaysia seperti sy, marilah kita sama2 bersatu memberi sokongan penuh pada pas, insyaallah jika kita bersatu kita boleh tendang terus parti dap dan pkr yg didalangi mossad / Israel..
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!

    JOM JIHAD MENENTANG MUSUH ALLAH!!
    ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA..

    ReplyDelete