Sunday, May 24, 2015

AKHIRNYA PAS MENGAKU MEREKA SERING KAFIRKAN UMNO


Apa kecoh-kecoh ni Mujahid?

Setelah menuduh bahawa agenda hudud PAS selama ini sebenarnya agenda UMNO, Mujahid turut mengaku dalam artikel Malaysiakini- Mujahid: Only Pakatan can help PAS' mission bahawa amalan mengkafirkan sesama Islam terutamanya terhadap ahli UMNO memang telah lama berakar-umbi di kalangan ahli PAS.

Apa kata Mujahid?

Beliau juga mengeluh bahawa konflik dalaman dalam PAS sudah semakin parah sehingga ke peringkat menuduh satu sama lain sebagai kafir.

"Sebelum ini kita (ahli PAS) sering mengkafirkan ahli UMNO walaupun perbuatan itu sebenarnya salah. Sekarang, kita tuduh sesama ahli PAS pula sebagai kafir."

Tu diaaaa!!!

Mujahid akhirnya mengaku bahawa ahli PAS sering mengkafirkan ahli UMNO. Mujahid juga mengaku bahawa perbuatan itu adalah perbuatan yang salah.

Ini soalan aku kepada Mujahid. Kau dah berapa lama jadi ahli PAS? Dah berpuluh-puluh tahun kan? Habis tu, mengapa dalam masa berpuluh-puluh tahun tu kau tak pernah sekalipun mengutuk tindakan ahli PAS mengkafirkan UMNO? Bukankah sebagai orang Islam kewajipan kau untuk menegakkan kebenaran walaupun pahit? Amar makruh nahi mungkar!! Mengapa kau diam macam syaitan bisu bila kebatilan berlaku? Mengapa baru sekarang kau ungkit amalan mengkafirkan sesama Islam tu salah?

Tolong jawab Mujahid, aku betul-betul nak dengar penjelasan kau.

Apa kecoh-kecoh ni Mujahid?

No comments:

Post a Comment