Sunday, April 14, 2013

NURUL IZZAH & ANWAR IBRAHIM JADI PENGUNDI HANTU??



Apa kecoh-kecoh ni Nurul Izzah, anak kesayangan Anwar Ibrahim?

Katakan tidak Nurul, katakan tidak!!! Katakan padaku kau bukanlah pengundi hantu!

Nurul Izzah yang selama ini asyik mengutuk SPR kononnya tidak telus kerana membenarkan orang luar yang tidak bermastautin di Lembah Pantai mengundi di situ kini dibongkar tembelangnya oleh Dato Raja Nong Chik bahawa Nurul sebenarnya adalah PENGUNDI HANTU!!

Berikut laporan dari Kosmo:

NURUL IZZAH PENGUNDI HANTU SEBENAR DI LEMBAH PANTAI

KUALA LUMPUR - Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin menyifatkan Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah Anwar sebagai pengundi hantu paling besar kerana mendaftar mengundi di kawasan bukan tempat tinggalnya.
Kata beliau, pada tahun lepas, Nurul Izzah mendaftar sebagai pengundi di Parlimen itu melalui alamat sebuah rumah di Bangsar walaupun tidak pernah tinggal di situ.
"Dia daftar sebagai pengundi Lembah Pantai menggunakan alamat sebuah rumah di Bangsar. Dia tidak tinggal di situ, bapanya juga tidak tinggal di situ, alamat ini mungkin alamat kenalan atau saudaranya sahaja," katanya
"Jika dia (Nurul Izzah) cakap orang tidak tinggal dan bermastautin di sini (Lembah Pantai) tidak boleh mengundi, dia pun sama tidak boleh mengundi di sini," katanya.

Kalau kawan-kawan ingat, sebelum ini Nurul memang cukup lantang mengutuk SPR dalam isu pengundi luar kawasan ni:

Aku petik semula tweet Nurul tentang isu ini:


@bersih2 Ada 3.1 juta pemilih yg mengundi di luar kawasan tempat tinggal mrk (non resident voters). SPR tidak kisah. Bgm ya? 

Sekarang ni aku nak tanya, Nurul tinggal di mana?

Nurul tinggal di mahligai mewah di Segambut bersama dengan Papa Hebat, Anwar Ibrahim.





Dia bukannya tinggal di Lembah Pantai.

Macam mana ni Nurul Izzah? Kau sibuk-sibuk bantai SPR sebab kononnya biarkan kewujudan pengundi hantu, tapi kau sendiri adalah PENGUNDI HANTU!!

Macam mana pula dengan Papa Hebat, Anwar Ibrahim? Anwar Ibrahim tinggal di Segambut,  KL tapi mengundi di Permatang Pauh, Pulau Pinang.. Ni memang confirm mengundi di luar kawasan tempat tinggal!!

Jadi, kalau ikut tafsiran Nurul Izzah, ANWAR IBRAHIM SENDIRI ADALAH PENGUNDI HANTU!!

Nurul, kalau kau betul-betul serius membantah kewujudan pengundi luar kawasan dan ikhlas dalam membersihkan daftar pengundi, maka orang pertama yang perlu digugurkan ialah Anwar Ibrahim!!

Macam mana Nurul? Bila kau nak buat protes kepada SPR untuk menggugurkan nama Anwar Ibrahim dari daftar pengundi?

Ada berani ke Nurul?

Ni memang betul kes cakap tak serupa bikin! Dia bantai SPR pasal kes pengundi luar kawasan, tapi dia anak-beranak juga yang buat benda tu!!

Apa kecoh-kecoh ni NO ROLE?

No comments:

Post a Comment