Wednesday, February 1, 2012

APA AGENDA DAP MENENTANG PEMBERIAN PINJAMAN UNTUK PENGHUNI PPR & PERUMAHAN AWAM?


Apa kecoh-kecoh ni DAP?

Baru-baru ni Tony Pua dan DAP telah mengecam keputusan kerajaan untuk mewujudkan tabung bagi memudahkan penghuni Projek Perumahan Rakyat dan Perumahan Awam mendapatkan pinjaman bagi membeli rumah yang sedang didiami. Tabung ini khusus bagi membantu mereka yang ingin membeli rumah yang didiami tetapi terhalang ekoran rintangan birokrasi bank-bank tempatan.

Baguslah tu. Sedara aku yang dok kat rumah PPR sebelum ni mengeluh panjang tak dapat beli rumah sekarang dah bersorak-sorak sebab ada peluang beli rumah.

Tapiiiii…. Pasal apa Tony Pua dan DAP menentang pembentukan tabung ni?

Haaaaaa….  Mula-mula aku kena tanya satu soalan. Ada siapa-siapa yang tak kenal Tony Pua?

Tony Pua ni lah malaun yang dengan lantangnya mengumumkan bahawa sebaik sahaja Pakatan Haprak merampas tampuk pemerintahan Malaysia, mereka akan kurangkan kakitangan awam sehingga 42%. Ini bermakna lebih dari separuh kakitangan awam akan kehilangan pekerjaan.

Aku nak tanya satu lagi soalan. Majoriti kakitangan awam terdiri dari bangsa apa? Jawapannya sudah tentu orang Melayu. Jadi kalau lebih separuh kakitangan awam dibuang kerja, orang bangsa apa yang akan jadi penganggur? Orang bangsa apa yang akan melarat di jalanan kerana tak mampu sara anak bini?

Itulah sebenarnya agenda tersembunyi mereka ingin mengurangkan jumlah kakitangan awam.

Kembali kepada pembentukan tabung untuk membantu penghuni PPR dan PA membeli rumah. Majoriti penghuni di PPR dan PA terdiri dari bangsa apa? Jawapannya tentulah Melayu!!! Jadi, kalau tabung ni diwujudkan dan lebih ramai orang Melayu dapat memiliki rumah, sudah tentu pemilikan hartanah Bumiputra meningkat dan begitu juga status sosio-ekonomi mereka.

Jadi, mengapa Tony Pua dan DAP menentang pembentukan tabung ni? Yaaa, kerana mereka tak suka melihat Melayu maju. Mereka lebih suka lihat orang Melayu sewa rumah PPR dan PA sampai mati tanpa diberi peluang memiliki rumah tersebut.

Sebagai anak Lembah Pantai, aku gembira tengok ada skim seperti ini sebab di Lembah Pantai memang ada banyak PPR dan PA. Ramai saudara-mara dan sahabat-handai yang dah lama teringin nak memiliki rumah sendiri sekarang dah ada peluang nak beli rumah!!

Terima kasih Dato’ Raja Nong Chik kerana memperjuangkan nasib kaum marhaen di Wilayah Persekutuan amnya dan Lembah Pantai khususnya.

Sekarang ni aku nak tunggu respon Ahli Parlimen Lembah Pantai, Nurul Izzah pulak. Adakah dia akan menyokong usaha yang membantu penghuni dan pengundi di kawasan yang diwakili beliau atau adakah dia akan terus menari mengikut rentak Tony Pua dan DAP yang memang selamanya anti-Melayu?

Apa kecoh-kecoh ni DAP?

1 comment:

  1. Setuju 100% , ini antara agenda HALUS anti melayu DAP.Dan melayu bongok dalam PKR dan PAS na'am pd agenda ini

    ReplyDelete