Thursday, November 28, 2013

AZMIN BERSEKONGKOL GAJI NAIK MELAMPAU, TIBA2 NAK JADI HERO BANTAI KHALID


Apa kecoh-kecoh ni Azmin Ali & Khalid Ibrahim?

Baru-baru ni Khalid Ibrahim umumkan kenaikan gaji untuk kroni-kroninya dalam Kerajaan Negeri Selangor sehingga mencecah 400%.

Lepas tu bila rakyat merintih kerana pemimpin Pakatan lebih pentingkan tembolok sendiri berbanding penderitaan rakyat, Azmin pun cuba jadi hero.

Apa kata Azmin?

Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Selangor (BBC) Selangor Mohamed Azmin Ali hari ini menggesa kerajaan negeri menangguhkan pelaksanaan kenaikan gaji bagi menteri besar, exco, speaker, timbalan speaker dan Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) negeri itu agar penilaian semula dengan kadar berpatutan dapat dilakukan.
Azmin berkata biarpun BBC tidak menolak kenaikan gaji tersebut, kadar yang diumumkan oleh Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim adalah terlalu tinggi.
Menurut Adun Bukit Antarabangsa itu, sepanjang tempoh cadangan pelaksanaan kenaikan gaji, Abdul Khalid tidak pernah berbincang dengan BBC.
"Kita tidak tahu bagaimana pelaksanaannya dan kerajaan negeri sudah umumkan semalam. Tidak ada perbincangan langsung yang dibuat bersama BBC," katanya yang juga merupakan ahli Parlimen Gombak dalam satu sidang media di Parlimen hari ini.
Beliau pada masa turut menyatakan perasaan terkilan dengan Abdul Khalid yang telah membelakangkan kepentingan pendapat parti dalam pentadbiran kerajaan.
"Kita tidak pernah diberitahu dan kita mengharapkan bahawa berbincang dengan kita namun tidak ada. Yang kita persoalkan kenapa usul yang dibentangkan pada 19 November lalu dengan begitu cepat dilaksanakan.”
Apa pula kata Khalid?
“Usul ni kita dah bentangkan dalam Dewan Undangan Negeri Selangor dan usul ini juga telah diluluskan oleh Dewan. Kenaikan gaji ni tetap akan dilaksanakan. Kalau ada ADUN yang tak setuju dengan kenaikan gaji ni, mereka boleh dermakan lebihan gaji tu.”
Keras betul bunyi si Khalid.
Soalan mudah aku kepada Azmin. Kau cakap BBC dan pucuk pimpinan parti tak tahu menahu tentang kenaikan gaji ni. Tapi kau sendiri mengaku yang usul ni dah DIBENTANGKAN & DILULUSKAN dalam Dewan Undangan Negeri Selangor.
BBC dan pucuk pimpinan Pakatan Rakyat Selangor semuanya adalah Ahli Dewan Undangan Negeri Selangor. Jadi mengapa semasa usul ini dibentangkan di DUN Selangor, tak seorang pun ahli BBC atau pucuk pimpinan Pakatan Rakyat yang membantah kenaikan gaji gila ni?
Sebelum satu-satu usul diluluskan, ada perbahasan dahulu. Dalam usul tu dinyatakan dengan jelas berapa kadar kenaikan gaji yang akan dilaksanakan, Jadi, semua ADUN dah tahu lebih awal berapa banyak peningkatan gaji yang akan diterima. Kau kan ADUN, Azmin, jadi semasa perbahasan, mengapa kau tak bangkitkan tentang kenaikan melampau ni? Lepas tu, semasa undian, mengapa tiada seorang pun yang mengundi menentang kenaikan melampau ni?
SEMUA ADUN PAKATAN MENYOKONG USUL KENAIKAN GAJI MELAMPAU SEMASA IA DIBENTANGKAN DI DUN SELANGOR!
Tapi bila rakyat dah marah, baru kau nak berdalih kononnya kau tak tahu pun pasal isu ni. Bila rakyat dah melenting, baru kau nak berlagak jaguh, konon nak membela kepentingan rakyat.
Pigiraaah Azmin, sandiwara basi macam ni dah tak laku.
Semua orang dah tahu, pemimpin Pakatan hanya pentingkan tembolok masing-masing sahaja, pergi mampuslah dengan rakyat!
Apa kecoh-kecoh ni Azmin Ali & Khalid Ibrahim?

1 comment:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete