Wednesday, February 22, 2012

NURUL IZZAH: BILA I TAKDA MODAL, I SUKA BUAT FITNAH!!


Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Kesian Nurul… Dia pening kepala… Pening pasal apa? Pening pasal tengok Dato’ Raja Nong Chik kerap beramah-mesra dan turun padang di Lembah Pantai sedangkan Nurul sendiri lebih suka goyang kaki ataupun pergi makan angin di luar negara untuk burukkan Malaysia.

Apa agaknya cara untuk gugat Dato Raja Nong Chik di Lembah Pantai?

Timbul satu idea. Jom buat fitnah!!!

Maka si Nurul pun panggillah sidang media untuk tabur fitnahnya… Apa fitnah Nurul?

Kononnya DBKL salahguna dana. Apa alasan dia kata macam tu? Sebab ada satu persatuan di Lembah Pantai bila mohon peruntukan DBKL, tak dapat. Nurul tuduh kononnya bajet DBKL untuk Persatuan Penduduk Apartment Putra Ria sebanyak RM10,000 diguna untuk program lain.

Apa jawapan DBKL?

Mudah sahaja. DBKL ada beri peruntukan tahunan RM5,000 kepada Persatuan Penduduk yang layak. Selain dari itu, mana-mana persatuan lain boleh mohon bantuan DBKL tetapi biasanya akan dipertimbangkan mengikut kes dan DBKL ada budibicara untuk terima atau tolak permohonan. Jadi langsung tak timbul isu peruntukan RM10,000 ni.

Macam mana Nurul boleh tiba-tiba petik jumlah RM10,000 ni? Nampak sangat dia sengaja reka-reka cerita.

Lepas tu yang aku hairannya media alternatif pun tanpa soal siasat terus pampang fitnah ni secara besar-besaran. Nampak sangat berat sebelah dan tak profesional.

Lagi satu yang aku hairan, isu ni kononnya berlaku pada bulan April 2011. Cerita basi 10 bulan yang lalu rupanya!! Pasal apa tiba-tiba Nurul bangkitkan isu ni? Pasal apa tak bangkit pada bulan April atau Mei 2011? Nampak sangat dah takda modal nak serang Kerajaan sampai kena reka cerita, lepas tu backdated ke bulan April 2011.

MalaysiaKini pun sama, nama je MalaysiaKini tapi siar berita 10 bulan lambat. Patutnya tukar nama jadi MalaysiaLembap.

Memang sesuai benarlah Dato Raja Nong Chik gelar Nurul Puteri Spin sebab memang itu je lah kerjanya. Dari pagi sampai petang cuma tahu putar belit aje, tapi kerja bantu rakyat tak nak buat!!

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

p/s: Berita lengkap boleh rujuk di blog sahabat, Berita Lembah Pantai.

1 comment:

  1. bro,mohon pautkan blog medantempurkedah.blogspot.com
    saya sudah buat demikian

    ReplyDelete