Thursday, November 28, 2013

MENGAPA RIDHUAN TEE JADI SASARAN UTAMA DAP?


Apa kecoh-kecoh ni DAP?

DAP memang dah lama tak senang duduk melihat kelantangan Prof Ridhuan Tee menyingkap aksi-aksi melampau golongan ultra kiasu cauvinis Cina. Kalau yang membangkitkan isu ultra kiaus cauvinis Cina itu orang Melayu, sudah pastinya DAP akan segera menuduh orang tersebut sebagai rasis. Tetapi kerana yang menelanjangkan muslihat dan helah ultra kiasu cauvinis Cina itu sendiri ialah orang Cina, maka terkedu DAP, tak tahu macam mana nak menjawab. Maka mereka seboleh-bolehnya cuba mencari isu yang boleh digunakan untuk memburuk-burukkan nama baik Prof Ridhuan Tee.

Dan kini isu yang digunakan ialah kononnya Prof Ridhuan Tee memplagiat hasil kerja orang lain. Dan barua DAP yang diarah untuk memainkan isu ini tak lain tak bukan ialah Ariffin Omar, Melayu tak sedar diri yang dilantik sebagai Senator DAP untuk cuba meraih undi Melayu.

Arifin mendesak Universiti Pertahanan Nasional Malaysia untuk memecat Ridhuan Tee kerana kononnya tidak telus dan amanah. Tetapi sehingga kini TIADA aduan rasmi dibuat oleh mana-mana pihak mengenai tuduhan plagiarism ini. Jadi atas dasar apa Prof Ridhuan Tee perlu dipecat? TIADA aduan, TIADA siasatan, TIADA perbicaraan, tiba-tiba nak suruh pecat orang?

Macam ni ke keadilan versi DAP?


Sekarang mari kita bandingkan pula kes ini dengan kes Yap Sin Tian, Pengerusi Dong Zong, pertubuhan ultra kiasu cauvinis Cina terbesar di Malaysia yang juga penyokong kuat DAP.
Yap Sin Tian telah kantoi kerana mengaku kononnya berstatus pemegang sarjana sedangkan ijazah tersebut menggunakan ijazah palsu dari universiti palsu di Amerika Syarikat. Dia mengaku memiliki ijazah sarjana dari Universiti Kensington di California, Amerika Syarikat pada tahun 1993 dalam bidang Pentadbiran Perniagaan yang membawa gelaran Doktor.
Universiti Kensington ini diarah tutup oleh pentadbiran California pada tahun 1996 setelah didapati bersalah kerana menjual ijazah tanpa memerlukan pengajian. Secara ringkasnya, lu bayar, lu sudah boleh dapat ijazah maaa.. Tak payah susah-susah mau belajar. Yap Sin Tian bayar, terus dapat jadi Doktor Falsafah.  Doktor segera!!

Dalam kes ni ada tak DAP bising-bising minta Yap Sin Tian letak jawatan sebab tak telus dan tak amanah?

TAKDA!!

Malah Yap Sin Tian terus jadi tetamu kehormat dalam program-program DAP!

Nampak tak betapa sialnya DAP ni?

Ridhuan Tee belum kena tuduhan rasmi, DAP dah desak supaya dipecat. Yap Sin Tian dah kantoi tipu ijazah tetapi DAP terus agung-agungkan!

Pesanan aku pada Prof Ridhuan Tee, teruskan usaha murni anda menyingkap pekung ultra kiasu cauvinis Cina DAP. DAP dah melatah sebab dia dah gelabah. Itu tandanya pendedahan Prof Ridhuan Tee memang tepat mengenai sasaran.

Prof Ridhuan Tee, wa caya sama lu!!


Apa kecoh-kecoh ni DAP?

5 comments:

  1. Pros teruskan pejuangan demi Islam.. InsyaAllah kami akan terus menyokong ustaz...

    ReplyDelete
  2. Melayu sendiri sanggup bersatu dgn ultra kiasu ni..tp prof ini brusha menyedarkn org kita tentang kesilapan mrk sebab beliau kenal dgn arif tentang jati diri bangsanya yg banyak muka demi kepentingan mrk.

    ReplyDelete
  3. Syabas Dr Ridhuan Tee. Islam perlukan pejuang yg mampu mempertahankan agama dan negara. Saya pasti jika ultra kiasu berkuasa, Malaysia akan aka ikut pemerintahan style PAP, dan ini adalah sumpah setia mereka sejak tahun 1963. Buka sejarah politik bila Singapura berpisah dr Singapura. Wahai Melayu yg tak sedar diri, bukalah biji mata dan belajar sejarah. Jangan jadi seperti Pak Kadok, menang sorak kampung tergadai.

    ReplyDelete
  4. Sy sebagai seorang rakyat Malaysia yang beragama islam dan berbangsa Melayu memberi sokongan padu pada parti pas, sy bersyukur kerana pas dan dap telah bercerai dan harapan sy agar pas juga akan keluar dari pkr. Sy juga menyeru semua rakyat Malaysia seperti sy, marilah kita sama2 bersatu memberi sokongan penuh pada pas, insyaallah jika kita bersatu kita boleh tendang terus parti dap dan pkr yg didalangi mossad / Israel..
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!

    JOM JIHAD MENENTANG MUSUH ALLAH!!
    ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA..

    ReplyDelete
  5. Jgn Tertipu kerana Dia dah Islam Cina Murtad ini sering Cuba Perbodohkan Melayu dgn Cara Menghina Dan Menfitnah Bangsa Asal nya. 🤔Saya amat heran kenapa beliau bersifat demikian ..🤔Adakah ini Sop Bagi setiap mereka yg Bukan Melayu Di Islamkan Dan Akan memburukan Bangsa Dan Agama asal mereka sebagai satu Ikrar keramat menjadi Seorang Muslim Di Malaysia☝️Setahu saya Islam mengajar mereka yg telah memeluk Islam Wajib Menghormati kedua org Tua nya serta SDR nya ☝️Begitu juga dgn mereka yg Sebangsa dgn nya..👍Kerana kita dijadiKan dlm Pelbagai Bangsa Warna Kulit YG berbeda Bahasa Kebudayaan Dan Kepercayaan yg Berlainan supaya Kalian saling memahami antara satu dgn yg lain berkerjasama Dan saling Menghormati Bukan Di suruh Bermusuhan..✅Ini ajaran Islam.🙏Saya Rasa simpati dgn SDR Ridhuan Tee kerana kemungkinan Besar beliau menghadapi Sakit/tekanan jiwa Dari Pengalaman BURUK dgn Keluarga asal nya semasa kecil atau sabelum Di Islamkan Dan hingga kini beliau Begitu Benci sekali dgn Keturunan Cina Dan Bangsa Asal nya .🔥Masuk Islam Bukan masuk Melayu..☝️ Respect is earned Not Demand.🖐️

    ReplyDelete