Thursday, November 8, 2012

DR ASRI MENAFIKAN DIA MENYOKONG KENYATAAN NURUL IZZAH YANG MAHU MELAYU DIBERI HAK UNTUK MURTAD


Apa kecoh-kecoh ni Malaysian Insider dan Sinar Harian?

Sebelum ni Malaysian Insider dan Sinar Harian pernah keluarkan laporan berita kononnya Dr Asri, bekas Mufti Perlis, menyokong kenyataan Nurul Izzah bahawa Melayu mesti diberi hak untuk murtad. 

Penyokong totok Nurul Izzah, bila membaca laporan berita tu terus lah meroyan, kononnya ulama sendiri menyokong kenyataan Nurul Izzah.

Tiba-tiba Dr Asri keluarkan kenyataan dalam Twitter dan Facebook menafikan dia pernah menyokong kenyataan Nurul Izzah.

Boleh baca sendiri kenyataan Dr Asri di sini:


Saya tidak tahu di mana Malaysian Insider ambil kenyataan saya yang menyatakan saya mempertahankan kenyataan YB Lembah Pantai. Apa yang saya sebut, beliau maklumkan kepada saya bahawa kenyataan beliau telah disalahfahami atau disalahtafsirkan. Bila pula Malaysian Insider ini temubual dengan saya? Hairan!!


Jelaslah Dr Asri TIDAK PERNAH menyokong kenyataan Nurul Izzah yang mahukan Melayu diberi hak untuk murtad. Ulama gila atau ulama politik macam Khalid Samad je yang sanggup sokong kenyataan Nurul Izzah ni. Ulama lain yang masih waras sudah pastinya tidak berani mengubah hukum Allah sewenang-wenangnya.

Sehubungan dengan itu, sekiranya Sinar Harian dan Malaysian Insider adalah media yang benar-benar adil, maka mereka WAJIB menyiarkan penafian Dr Asri ini.

Malaysian Insider kalau tak siar aku tak hairan, sebab dia memang portal pro-pembangkang. Tapi kalau Sinar Harian pun sengaja tidak menyiarkan penafian ini, jelaslah mereka berpihak kepada siapa.

Apa kecoh-kecoh ni Sinar Harian dan Malaysian Insider?

2 juta umat Islam murtad setiap tahun di Indonesia. Mahu lihat senario yang sama di Malaysia? Kalau nak tengok ramai orang Islam murtad, undilah Nurul Izzah dan Pakatan Rakyat!!

No comments:

Post a Comment