Friday, June 5, 2015

MANA HILANGNYA DARAH PAHLAWAN BUGIS , NAJIB?


Apa kecoh-kecoh ni Datuk Seri Najib?

Aku sebenarnya ternanti-nanti acara Nothing To Hide yang sepatutnya menjadi medan PM, Najib Tun Razak menjelaskan tentang isu 1MDB. Malangnya pada saat akhir, Najib tak jadi turun, kononnya atas nasihat PDRM yang risau tentang ancaman keselamatan. Tapi Tun M turun dan bila PM tiada, maka acara ini menjadi medan untuk Tun M menghentam PM mengenai isu 1MDB.
Tapi Tun M pun tak dapat berucap lama, selepas 5 minit dia dihalang oleh PDRM dari meneruskan ucapan.

Soalan aku:

1. Apakah ancaman keselamatan yang memaksa PDRM membatalkan majlis tersebut? Adakah ia ancaman terhadap PM? Mengapa dalam majlis ini tiba-tiba timbul ancaman sedangkan sebelum ini PDRM dah meluluskan acara tersebut, jadi sudah pastinya PDRM telahpun membuat persediaan untuk melindungi PM?

2. Sekiranya ada ancaman terhadap PM, mengapa PDRM halang majlis diteruskan sedangkan PM tiada di situ? Kalau tiada PM, sepatutnya tiadalah ancaman keselamatan kan? Mengapa Tun M dihalang berucap?  Sepatutnya penganjur sahaja yang berhak menghalang Tun M berucap, bukannya PDRM.

3. Adakah acara itu sendiri dianggap sebagai ancaman keselamatan? Jika ya, mengapa PDRM luluskan penganjurannya sebelum ini? Lebih baik tolak sahaja permohonan penganjur!

Sekarang ini bermacam spekulasi dibuat terhadap pembatalan acara ini. Salah satu spekulasi tersebut ialah kononnya PM takut bila Tun M muncul sedangkan dia tidak sepatutnya hadir di acara tersebut. Kononnya PM takut nak bersemuka dengan Tun M atau dalam istilah lebih professional, kecut teloq!!

Betul ke PM?

Satu-satunya cara untuk PM menangkis spekulasi ini ialah dengan mengadakan majlis bersama Tun M. Biar masing-masing bentangkan hujah dan kita sebagai rakyat menjadi hakim, hujah siapa yang lebih meyakinkan.

Macam mana? Ada berani ke PM?

Apa kecoh-kecoh ni Datuk Seri Najib?

1 comment:

  1. Sy sebagai seorang rakyat Malaysia yang beragama islam dan berbangsa Melayu memberi sokongan padu pada parti pas, sy bersyukur kerana pas dan dap telah bercerai dan harapan sy agar pas juga akan keluar dari pkr. Sy juga menyeru semua rakyat Malaysia seperti sy, marilah kita sama2 bersatu memberi sokongan penuh pada pas, insyaallah jika kita bersatu kita boleh tendang terus parti dap dan pkr yg didalangi mossad / Israel..
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!

    JOM JIHAD MENENTANG MUSUH ALLAH!!
    ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA..

    ReplyDelete