Sunday, December 15, 2013

LIM GUAN ENG KANTOI BAGI PROJEK JUTA-JUTA PADA KRONI SP MEGA


 Apa kecoh-kecoh ni Lim Guan Eng?

Semasa DAP mula-mula dipilih menerajui Kerajaan Penang, janji PERTAMA Lim Guan Eng ialah untuk melaksanakan SEMUA perolehan secara tender terbuka dan MENGHAPUSKAN rundingan terus kerana menurut LGE, rundingan terus hanya menguntungkan kroni & merugikan Kerajaan.

Hari ini kita dapat tahu LGE MENGARAHKAN Majlis Perbandaran Seberang Perai memberikan kontrak secara TERUS kepada syarikat yang DIPILIH beliau iaitu SP Mega bagi menjalankan projek tebatan banjir di Seberang Perai.  

Berapa jumlah kontrak tu? RM100 ribu? RM500 ribu? RM1 juta?

Takdalah tinggi mana, RM7 JUTA je!

Tak percaya? Boleh baca sendiri minit Mesyuarat Lembaga Perolehan 3/2013 ni.







Aku petik perenggan 5.15 (c) dari minit berkenaan:

“YAB Ketua Menteri & YB Lim Hock Seng, Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan (EXCO) mencadangkan supaya RUNDINGAN TERUS dibuat dengan Syarikat SP Mega Sdn Bhd. Cadangan ini telah dimaklumkan kepada YB Dato’ Setiausaha Kerajaan Negeri & beliau bersetuju supaya Majlis membuat RUNDINGAN TERUS dengan Syarikat SP Mega Sdn Bhd.”

Bila media menghubungi Dato’ Farizan Idris, Setiausaha Kerajaan Negeri Penang, beliau cuba berdalih dan mendakwa bahawa minit tersebut sebenarnya tersalah catat. Kononnya SP Mega dicadangkan oleh EXCO sahaja dan bukannya oleh Lim Guan Eng.

Oh ye ke silap catat?

Mari kita tengok semula minit mesyuarat berkenaan.

Minit mesyuarat ini disediakan oleh Hjh Noraziah bt Hj Abd Aziz, Setiausaha Lembaga Perolehan merangkap Pengarah Khidmat Pengurusan Majlis Perbandaran Seberang Perai. Minit mesyuarat ini juga disahkan oleh Maimunah Mohd Shariff, Yang DiPertua Majlis Perbandaran Seberang Perai. Dan akhir sekali, minit ini turut disemak oleh Sr Haji Razali b Haji Mohamod, Setiausaha Perbandaran, Majlis Perbandaran Seberang Perai.

Yang sediakan minit, semak minit dan sahkan minit semuanya pegawai-pegawai atasan, bukannya kakitangan rendah atau kerani biasa. Kalau satu orang buat silap, mungkin kita boleh terima. Tapi kalau sampai tiga orang pegawai kanan berpangkat besar dah sahkan minit tersebut, logik ke kalau Farizan kata minit tu silap?

Nampak sangat Farizan cuba nak tutup jejak kerakusan Lim Guan Eng & DAP membolot kontrak kerajaan negeri Penang.

Nampak sangat slogan CAT (Competency, Accountability, Transparency) Lim Guan Eng sekadar gula-gula untuk mengabui mata rakyat padahal semua hasil Kerajaan masuk dalam poket kroni dia sendiri!

Apa kecoh-kecoh ni Lim Guan Eng & DAP?


p/s: Kalau nak tahu lebih lanjut, boleh baca laporan di The Edge & Malaysia Today.

3 comments:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete
  2. Sy sebagai seorang rakyat Malaysia yang beragama islam dan berbangsa Melayu memberi sokongan padu pada parti pas, sy bersyukur kerana pas dan dap telah bercerai dan harapan sy agar pas juga akan keluar dari pkr. Sy juga menyeru semua rakyat Malaysia seperti sy, marilah kita sama2 bersatu memberi sokongan penuh pada pas, insyaallah jika kita bersatu kita boleh tendang terus parti dap dan pkr yg didalangi mossad / Israel..
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!

    JOM JIHAD MENENTANG MUSUH ALLAH!!
    ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA..

    ReplyDelete
  3. Sy sebagai seorang rakyat Malaysia yang beragama islam dan berbangsa Melayu memberi sokongan padu pada parti pas, sy bersyukur kerana pas dan dap telah bercerai dan harapan sy agar pas juga akan keluar dari pkr. Sy juga menyeru semua rakyat Malaysia seperti sy, marilah kita sama2 bersatu memberi sokongan penuh pada pas, insyaallah jika kita bersatu kita boleh tendang terus parti dap dan pkr yg didalangi mossad / Israel..
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!

    JOM JIHAD MENENTANG MUSUH ALLAH!!
    ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA..

    ReplyDelete