Tuesday, December 10, 2013

KERANA MAT SABU, MALAYSIAN INSIDER FITNAH DR ASRI HALALKAN SYIAH


Apa kecoh-kecoh ni Malaysian Insider?

Selama ni Ahli Sunnah Wal Jamaah memang menetapkan bahawa pegangan Syiah dianggap terpesong dari Islam. PAS pun berpendirian tidak mengiktiraf fahaman Syiah dan menegah ahlinya dari mengikuti fahaman tersebut.

Tetapi bila Zahid Hamidi membuat pengumuman bahawa Mat Sabu ialah penganut Syiah maka golongan pro Mat Sabu terus menukar pendirian mereka sebelum ini dan cuba menghalalkan pula Syiah.

Dan yang terkini, Malaysian Insider cuba memutarbelitkan kenyataan bekas Mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin. Malaysian Insider mengeluarkan tajuk berita sensasi:

PENGANUT SYIAH ADA HAK AMAL KEPERCAYAAN MEREKA, KATA BEKAS MUFTI.

Uish, dahsyat tu!! Sekali baca macam Syiah ni perkara yang tak salah. Dan ini bukan kali pertama Malaysian Insider cuba menghalalkan Syiah. Sebelum ini mereka pernah keluarkan berita:

SETIAUSAHA ULAMA: PAS IKTIRAF SYIAH MAZHAB DALAM ISLAM

Lagi dahsyat kan? Tapi selepas tu PAS sendiri keluarkan kenyataan bahawa ulasan Setiausaha Dewan Ulamanya telah diputarbelit oleh Malaysian Insider.

Nampak sangat kan agenda pro Syiah Malaysian Insider ni? Semuanya kerana nak menyokong Mat Sabu!!!

Sekarang mari kita baca penjelasan dari Dr Asri sendiri tentang kenyataannya itu.

Dr Asri kesal Malaysian Insider sensasikan pendapatnya pasal Syiah
10 DIS: “Penganut Syiah ada hak amal kepercayaan mereka, kata bekas mufti”. Kalau baca tajuk ini sekilas lalu, seolah-olah bekas Mufti Perlis, Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin menyokong penganut Syiah di negara ini.
Tetapi hakikatnya, kenyataan asal Dr. Asri itu telah disalah ertikan oleh wartawan portal The Malaysian Insider (TMI) untuk menjadikan artikel tersebut lebih sensasi.
Perkara ini nyata tidak disenangi oleh Dr. Asri.
drasri
DR ASRI…Nampak macam saya sokong Syiah
Menerusi Facebooknya, beliau menjelaskan kenyataan disiarkan oleh TMI telah disalahtafsir dan nampak seperti beliau menyokong penganut Syiah yang boleh bebas bebas amal kepercayaan mereka.
“Laporan MI (Malaysian Insider) seakan saya pertahankan Syiah di Malaysia. Ini tidak tepat. Saya bercakap bahawa semua pihak yang dituduh hendaklah dibuktikan kesalahannya di sudut undang – undang.
“Tanggungjawab pemerintah menjelaskan kesalahan itu agar rakyat faham. Nada berita itu semacam bunyinya,” tegasnya di laman sosial itu.



Sekarang dah jelas lagi bersuluh bahawa Dr Asri tidak pernah menghalalkan Syiah. Ianya cuma putarbelit Malaysian Insider sahaja, agenda pembangkang pro Syiah!!

Apa kecoh-kecoh ni Malaysian Insider?

3 comments:

  1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












    Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

    ReplyDelete
  2. Sy sebagai seorang rakyat Malaysia yang beragama islam dan berbangsa Melayu memberi sokongan padu pada parti pas, sy bersyukur kerana pas dan dap telah bercerai dan harapan sy agar pas juga akan keluar dari pkr. Sy juga menyeru semua rakyat Malaysia seperti sy, marilah kita sama2 bersatu memberi sokongan penuh pada pas, insyaallah jika kita bersatu kita boleh tendang terus parti dap dan pkr yg didalangi mossad / Israel..
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!

    JOM JIHAD MENENTANG MUSUH ALLAH!!
    ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA..

    ReplyDelete
  3. Sy sebagai seorang rakyat Malaysia yang beragama islam dan berbangsa Melayu memberi sokongan padu pada parti pas, sy bersyukur kerana pas dan dap telah bercerai dan harapan sy agar pas juga akan keluar dari pkr. Sy juga menyeru semua rakyat Malaysia seperti sy, marilah kita sama2 bersatu memberi sokongan penuh pada pas, insyaallah jika kita bersatu kita boleh tendang terus parti dap dan pkr yg didalangi mossad / Israel..
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!
    HIDUP ISLAM!!

    JOM JIHAD MENENTANG MUSUH ALLAH!!
    ALLAH SENTIASA BERSAMA KITA..

    ReplyDelete