Wednesday, December 5, 2012

FITNAH PDRM BUKTIKAN NURUL IZZAH CUMA TAHU ILMU HISAP!



Apa kecoh-kecoh ni Nurul Izzah?

Baru-baru ini Nurul Izzah telah mengecam PDRM kerana tidak efisien. Kononnya jumlah anggota PDRM telah melebihi nisbah yang disarankan oleh Interpol tetapi mereka masih gagal membanteras jenayah dengan berkesan.

Malangnya, dalam mengecam PDRM, Nurul tersilap cakap mengaku bahawa pembangkanglah punca peningkatan kadar jenayah di Malaysia! Biar betul? Tak percaya, baca DI SINI.


Kali ni, aku nak buat kelas Matematik sekejap.

Kawan-kawan tolong baca semula kenyataan Nurul Izzah pasal nisbah polis kepada penduduk.

Pembangkang mahu beku ambil polis

BATU GAJAH 1 Dis. - Pakatan pembangkang merancang untuk membekukan pengambilan anggota polis baru sekiranya memenangi Pilihan Raya Umum Ke-13 kerana mendakwa nisbah anggota kepada penduduk di negara ini telah melebihi daripada statistik piawaian di peringkat antarabangsa.

Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat, Nurul Izzah Anwar berkata, nisbah seorang anggota polis kepada penduduk di Malaysia telah mencecah 270, melebihi nisbah yang diperakukan polis antarabangsa (Interpol) iaitu seorang anggota polis bagi setiap 250 penduduk.

Okay, nisbah yang diperakukan Interpol ialah 1:250, iaitu 1 polis untuk 250 penduduk.

Nurul kata nisbah sekarang ialah 1:270, iaitu 1 polis untuk 270 penduduk. Dengan statistik palsu ni, Nurul Izzah terus melolong kononnya bilangan polis di Malaysia dah terlalu ramai! Maka perlu dibekukan pengambilan polis!

Ye ke?

Bandingkan semula nisbah yang diperakukan Interpol dengan nisbah Nurul Izzah.

Interpol 1 polis untuk 250 penduduk.

Nurul Izzah 1 polis untuk 270 penduduk.

Macam mana Nurul Izzah boleh kata Malaysia dah melepasi nisbah yang ditetapkan Interpol ni?

Nurul, bila cakap pasal nisbah, nombor tu kalau lagi rendah barulah kita boleh kata lebih baik.

1:250 lebih baik dari 1:270. Dalam ayat ringkas, 1 polis untuk setiap 250 penduduk lebih baik dari 1 polis untuk setiap 270 penduduk.

Jadi, bila kau kata polis kat Malaysia dah terlalu ramai, dah melebihi nisbah yang ditetapkan Interpol, nampak sangat kau ni buta Matematik @ Ilmu Hisab!

Kalau 1:100 atau 1:200, barulah boleh dianggap telah melepasi nisbah yang ditetapkan Interpol, Nurul! Kalau setakat 1:270, masih tak cukup lagi Nurul, sebab nisbah Interpol ialah 1:250!

Gila betul kau ni Nurul. Mula-mula pakai statistik palsu, lepas tu mengaku pembangkang punca kenaikan kadar jenayah, akhir sekali rupanya tafsiran Matematik kau pun memang gagal!

Lepas tu, dengan tafsiran salah macam tu, nak buat polisi membekukan pengambilan polis pulak! Memang mencanak naiklah kadar jenayah kalau Pakatan memerintah!

Eh, kau ni dulu macam mana dapat lepas universiti? Beli ijazah kat internet ke?

Memang jelaslah kau ni cuma pandai Ilmu Hisap, tapi langsung gagal Ilmu Hisab!

Apa kecoh-kecoh ni NO ROLE?

No comments:

Post a Comment