Monday, October 17, 2011

NURUL IZZAH TIDAK SUKA PENDUDUK PUTRAJAYA MEMILIKI RUMAH PR1MA?

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

Dalam keadaan golongan berpendapatan sederhana bersyukur kerana Kerajaan mewujudkan Program Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA), Nurul Izzah masih lagi cuba menangguk di air keruh apabila dia mempertikaikan Program PR1MA ini.

Apa komen Nurul?

“PR1MA perlu dibuka kepada semua, tidak hanya kepada kakitangan kerajaan dan penduduk sekitar Putrajaya sahaja. 

Permohonan PR1MA tidak perlu didiskriminasikan kepada golongan tertentu kerana pada awal apabila pengumuman dibuat tidak pula menyatakan syarat-syarat diskriminasi sedemikian”

Inilah contoh orang yang bodoh, tapi cuba nak tunjuk pandai. Bak kata pepatah, malu bertanya sesat jalan. 

Nurul, masa YAB Perdana Menteri melancarkan PR1MA pada bulan Julai tahun ni, telah dinyatakan bahawa terdapat 20 lokasi yang dikenalpasti sebagai tapak pembangunan PR1MA. Putrajaya ni cuma tapak pertama yang dibangunkan, jadi ada 19 tapak lain yang bakal dibangunkan.

Jadi sudah tentu orang lain pun akan dapat peluang untuk memiliki rumah PR1MA juga, bukan terhad kepada mereka yang bekerja atau menetap di Putrajaya sahaja.

Tetapi untuk projek pertama di Putrajaya ini, sudah tentulah keutamaan diberi kepada mereka yang bekerja & menetap di sekitar Putrajaya. Perkara ni pun dah diumumkan semasa pelancaran PR1MA di Putrajaya pada bulan Julai lalu. Jadi, tak timbul isu bahawa syarat-syarat ini adalah syarat baru. 

Engkau tu yang sebenarnya jahil, Nurul, lepas tu berlagak macam Professor Serba Tahu, padahal katak bawah tempurung pun lagi arif dari ko!!! 

Lagi satu Nurul, cuba ko fikir secara logik, kalau projek kat Putrajaya takkan keutamaan diberi pada orang yang kerja kat Bentong ke, kat Sungai Buluh ke, kat Rembau ke… Mestilah keutamaan kepada orang yang kerja atau menetap di Putrajaya. Itu pun ko nak tuduh diskriminasi?

Habis tu, kalau projek PR1MA dibuat di Lembah Pantai, ko nak suruh bagi keutamaan kat orang luar juga ke? Nak bagi keutamaan kat orang dok kerja kat Seremban? Orang dok kerja kat Kota Bharu? Orang dok kerja kat Georgetown? Habis tu orang Lembah Pantai ko nak suruh dok kat mana?

Nurul, Allah bagi akal suruh ko guna untuk berfikir. Kalau setakat nak buat tuduhan-tuduhan bodoh, sia-sia je Allah anugerahkan kat ko akal fikiran! Baik bagi kat beruk dalam hutan, lagi banyak manfaat!

Yang ko dengki sangat, busuk hati dengan orang Putrajaya ni apsal? Oooooh... Ko marah sebab diorang tak sokong Pakatan Haprak masa PRU12 yeeeee? Isy isy Nuruuuuul... Kalau benci sekalipun, takkanlah sampai nak menafikan hak mereka untuk memiliki rumah PR1MA di Putrajaya?

Apa kecoh-kecoh ni Nurul?

6 comments:

  1. terbaik bro...esok Semut terbit dalam blog Semut pulak...hehehe...kita kasi kecoh...

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. TQ Semut... Sama2lah kita bongkar kejelekan Pakatan Haprak...

    ReplyDelete
  4. manifesto PRU12 pun belum terlaksana sepenuh nya.. ni nak menyalak pasal yang baru pulak... apa pun x boleh..!! plss folow my blog bro..TQ

    ReplyDelete
  5. bingai. yg mempunyai masalah rumah ialah penduduk putrajaya. sewa rumah mahal sbb itu keutamaan utk penduduk putajaya. kalau semua projek nk bg org luar, apa yg penduduk putrajaya dpt? org bodoh yg menunjuk pandai semakin terserlah bodohnya.

    ReplyDelete
  6. Ada trademark sendiri..

    Bagus blog nie.. teruskan perjuangan... Masukkan tamingsari dalam list..

    Sama-sama kita kecoh.

    ReplyDelete