Wednesday, April 25, 2012

BUKTI JELAS AMBIGA & BERSIH SENGAJA NAK CETUSKAN KEKACAUAN!



Apa kecoh-kecoh ni Ambiga?

Baru-baru ni, Ambiga telah buat kenyataan bahawa mereka tidak akan menukar tempat perhimpunan Bersih walaupun telah diberi beberapa alternatif oleh DBKL.

Alasannya?

“Tidak cukup masa untuk memaklumkan para peserta tentang pertukaran lokasi.”

Apa pula jawapan Datuk Bandar KL?

DBKL hanya menerima surat permohonan dari Bersih pada 19 April dan surat tersebut telah dijawab pada HARI YANG SAMA.

Selain itu, DBKL turut menawarkan beberapa lokasi alternatif seperti Stadium Merdeka, Stadium Bukit Jalil, Stadium Cheras dan Stadium Titiwangsa.

Satu soalan aku nak tanya kau Ambiga, mengapa kau hantar permohonan untuk guna Dataran Merdeka HANYA PADA 19 April? Perhimpunan nak buat pada 28 April, tapi seminggu sebelum tarikh perhimpunan baru kau hantar surat permohonan?

Kalau orang buat kenduri kahwin pun, setahun lebih awal dah hantar surat permohonan untuk tempah dewan tau!! Tu untuk majlis seribu orang jer..

Bersih ni kononnya perhimpunan untuk beratus ribu orang, tapi kau hantar surat permohonan seminggu sebelum majlis je?

Nampak sangat hantar permohonan tu pun tak ikhlas. Bagai melepas batuk di tangga je.

Satu lagi isu aku nak bangkitkan..  DBKL dapat surat permohonan pada 19 April dan terus DIJAWAB PADA HARI YANG SAMA!!

Kalau dah dapat jawapan pada 19 April, mustahil Ambiga tak sempat untuk tukar lokasi!!

Ambiga oh Ambiga…

Tak cukup masa nak tukar lokasi? Kita bukan tinggal kat zaman batu, Ambiga oiii.. Kalau dok zaman batu, mungkin logik kalau bagi alasan tak dapat tukar lokasi sebab tak sempat nak maklumkan peserta.

Tapi kita sekarang tinggal di zaman sains dan teknologi. Kita dah ada telefon bimbit, ada IPAd, ada laptop…

Kalau nak tukar lokasi, hantarlah e-mel dan SMS. Kalau nak war-warkan menerusi Facebook, Twitter dan laman web sosial lain pun boleh sangat. Lepas tu, war-warkanlah dalam media juga. Portal pro-pembangkang kan banyak? Aku yakin media massa seperti akhbar dan tv pun akan war-warkan juga pasal perubahan lokasi ni.

Lokasi alternatif yang diberi pun bukan calang-calang. Stadium besar semua tu yang sudah pastinya dapat memuatkan lebih ramai peserta dari Dataran Merdeka!!

Jadi jelaslah, kau ni sebenarnya cuma nak cetus kekacauan.. Walau apa pun alternatif yang diberi oleh Kerajaan, pilihan kau tetap merusuh di jalanan.

Macam ni ke kebebasan bersuara yang diperjuangkan Pakatan Haprak?

Apa kecoh-kecoh ni Ambiga?

2 comments:

  1. kalau si ambiga dan anwar yg sudah tua dan pangkat nenek dan datuk tu jujur dalam objektif mereka pasal nal pilihanraya bersih mereka akan buat dalam stadium pasal tak susahkan orang ramai. kalau si tua bangka dua ekor ni sayangkan negara kita mereka tak akan buat kat jalan raya pasal tak elok untuk kemajuan malaysia.tetapi kalau berhati busuk memanglah macam tu.tak sedar diri patut jaga cucu saja kat rumah bukan nya ajar cucu jadi kurang ajar.kalau kerajaan BN tak elok, takkanlah ada jalan pun...si tua bangka 2 ekor tu tak akan pergi ada peluang pergi sekolah pun kalau kerajaan BN teruk. Orang melayu kita pulak tak reti nak berfikir...ikut saja pembangkang macam lembu..itu sebablah its known that the malay brains are the most expensive in the world because they've never been used...yg middle class malays pun bangang juga ikut pembangkang. fikirlah skit, kawankawan lama si anwar pun banyak cabut lari tinggalkan dia...hanya orang yang tak pandai berfikir saja yang akan kata ini semua konspirasi..kalau kita sendiri cabut lari tinggalkan kawan lama, tentu ada sebab yang serius kan?..its not everyong that can be bought over by money and position.it takes a brave and honest person to admit that they are wrong and to do the right thing but unfortunately ramai orang kita either tak reti nak berfikir ataupun terlalu malu nak admit that they are wrong pasal ego sebesar bakul and choose to stay on with pembangkang even though deep in their hearts and conscience they know that they are wrong...

    ReplyDelete
  2. tengah2 baca blog ni...tiba2 teringat anak2 oku dan oku itself yang cari makan kat area tu apa diaorang makan @ nasib diaorang hari tu......tak ada siapa ceritakan nasib diaorang....sedih sangat.

    ReplyDelete