Thursday, February 23, 2012

MALU BESAR! Kenyataan Pemimpin Hamas PM Gaza Sahkan Pembohongan Terbaru Anwar Ibrahim…..

Satu lagi putar belit Anwar Ibrahim dan kali ini mangsanya ialah Nik Aziz dan anda sekalian!


Di antara kenyataan Anwar pro-Israel :
Selepas 40 minit bertentang mata, Anwar berkata kenyataannya yang dibuatnya sebelum ini selari dengan pandangan Hamas dan Fatah.

“Saya rasa baik sebab dah beri penjelasan,” kata Anwar.“Akhirnya saya bagi tahu, saya tunduk dengan apa yang dikehendaki Hamas dan Fatah dan apa yang dirunding di Doha dua minggu lalu.
Persoalannya sekarang, apakah benar pendirian Anwar Ibrahim yang menyokong keselamatan negara Israel itu `selari` dengan pandangan Hamas dan Fatah?

Apakah Hamas atau pun Fatah menyokong negara Israel?

Realitinya, kenyataan Anwar Ibrahim itu sebenarnya satu pembohongan besar! Yes...pembohongan besar yang menipu Nik Aziz dan kita semua!

Di bawah adalah kenyataan terbaru, Ismail Haneyih, pemimpin Hamas yang juga merupakan PM Gaza, Palestin!

Ismail Haniyeh dengan jelasnya mengatakan bahawa Hamas tidak akan sesekali mengiktiraf Israel! 

Pemimpin Hamas itu menyatakan pendirian beliau ketika memberi ucapan sempena majlis merayakan 33 tahun Revolusi Islam di Tehran's Azadi Square pada 11 Februari lepas.

Kenyataan tersebut di siarkan di portal Al Arabiya News

Di antara ketegasan pemimpin Hamas itu :
Hamas “will never recognize Israel,” its Gaza prime minister said Saturday in a speech in Iran that is likely to complicate Palestinian efforts to form a unity government in the teeth of opposition from the Jewish state.

“They want us to recognize the Israeli occupation and cease resistance but, as the representative of the Palestinian people and in the name of all the world’s freedom seekers, I am announcing from Azadi Square in Tehran that we will never recognize Israel,” Ismail Haniyeh said.
Persoalanya sekarang, jika Hamas begitu jelas tidak akan mengiktiraf Israel, kenapa Anwar Ibrahim mengiktiraf negara tersebut?

Dan jika Hamas begitu tegas tidak akan mengiktiraf negara Israel, mana mungkin konsep `dua negara` yang kerap dicanang-canangkan oleh Anwar Ibrahim, akan dipersetujui di Doha? Mana buktinya?

Jika pendirian Anwar selari dan tunduk dengan Hamas, Anwar Ibrahim sepatutnya turut tidak menyokong negara Israel!

Anwar berbohong lagi! Memang dasar kaki putarbelit dan pembohongan besar!

2 comments:

  1. A friend of Israel is an enemy of mine!

    ReplyDelete
    Replies
    1. me too......enemy till death but their chick hotttt!!!

      Delete